ETM395 Minimal Ürün TasarımıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM395
Course Name: Minimal Ürün Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALTAN ATİK
Dersi Veren(ler): Altan Atik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere endüstriyel tasarım alanında takı ve minimal ürünlerin tasarım süreci, üretim teknolojileri ve pazarlama stratejileri hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Takı ve minimal ürün tasarımının temel kavramları ve prensipleri Takı ve minimal ürünlerin tarihçesi ve gelişimi Malzeme seçimi ve kullanımı Takı ve minimal ürünlerin estetik değerlendirilmesi Teknik çizim ve tasarım sunumu Takı ve minimal ürünlerin prototipleme ve üretim süreçleri Endüstriyel üretim teknikleri ve teknolojileri Takı ve minimal ürünlerin pazarlama stratejileri ve ticarileştirme yöntemleri Sürdürülebilirlik ve etik ilkelerin takı ve minimal ürün tasarımına etkisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstriyel tasarımında, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Yok
2) Takı , aksesuar ve minimal ürünün tanımı ve geçmişten günümüze kullanıcı özelinde tasarımın evrimi Yok
3) Takının değerli eşya olarak tanımlanması ve malzeme çeşitliliği Yok
4) Aksesuar ile takı arasındaki benzerlik ve farklılıklar. Bunları oluşturan koşulların incelenmesi Yok
5) Değerli maden, doğal taşlar ve imitasyon malzemelerin çeşitleri ve değerleme kıstasları. Yok
6) Minimal ve mikro ürün tanımı, kullanım yerleri ve kullanılan malzemeler Yok
7) Minimal ürün özelinde 3 boyutlandırma, ergonomi ve estetik Yok
8) Vize Sınavı Yok
9) Tıbbı ürünlerin (protez ve tıbbi amaçlı ekipmanlar) tanımlanması Yok
10) Minimal ürün fikri kısa sunum ve değerlendirmesi Yok
11) Değerli metallerin üretim yöntem ve teknolojileri Yok
12) Doğal taşların üretim yöntem ve teknolojileri Yok
13) Anti bakteriyel malzemelerin üretim yöntem ve teknolojileri Yok
14) Ürün konsept sunumları Yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Koç, M., & Özel, T. (Eds.). (2011). Micro-manufacturing: design and manufacturing of micro-products. John Wiley & Sons.

2-Bennett, D., & Mascetti, D. (2007). Understanding jewellery.

3-Mehra, N. K., & Gulbake, A. (Eds.). (2021). Micro-and Nanotechnologies-Based Product Development. CRC Press.
Diğer Kaynaklar: Micro-Manufacturing : Design and Manufacturing of Micro-Products
Muammer Koç

Understanding Jewellery
David Bennet, Daniela Mascetti

Mineraller ve Değerli Taşlar
François Farges

Micro- and Nanotechnologies-Based Product Development
Edited By , Neelesh Kumar Mehra, Arvind Gulbake

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 2
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 1
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 1
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 76