Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon |
Yok |
2) |
Takı , aksesuar ve minimal ürünün tanımı ve geçmişten günümüze kullanıcı özelinde tasarımın evrimi |
Yok |
3) |
Takının değerli eşya olarak tanımlanması ve malzeme çeşitliliği |
Yok |
4) |
Aksesuar ile takı arasındaki benzerlik ve farklılıklar. Bunları oluşturan koşulların incelenmesi |
Yok |
5) |
Değerli maden, doğal taşlar ve imitasyon malzemelerin çeşitleri ve değerleme kıstasları. |
Yok |
6) |
Minimal ve mikro ürün tanımı, kullanım yerleri ve kullanılan malzemeler |
Yok |
7) |
Minimal ürün özelinde 3 boyutlandırma, ergonomi ve estetik |
Yok |
8) |
Vize Sınavı |
Yok |
9) |
Tıbbı ürünlerin (protez ve tıbbi amaçlı ekipmanlar) tanımlanması |
Yok |
10) |
Minimal ürün fikri kısa sunum ve değerlendirmesi |
Yok |
11) |
Değerli metallerin üretim yöntem ve teknolojileri |
Yok |
12) |
Doğal taşların üretim yöntem ve teknolojileri |
Yok |
13) |
Anti bakteriyel malzemelerin üretim yöntem ve teknolojileri |
Yok |
14) |
Ürün konsept sunumları |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
1-Koç, M., & Özel, T. (Eds.). (2011). Micro-manufacturing: design and manufacturing of micro-products. John Wiley & Sons.
2-Bennett, D., & Mascetti, D. (2007). Understanding jewellery.
3-Mehra, N. K., & Gulbake, A. (Eds.). (2021). Micro-and Nanotechnologies-Based Product Development. CRC Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Micro-Manufacturing : Design and Manufacturing of Micro-Products
Muammer Koç
Understanding Jewellery
David Bennet, Daniela Mascetti
Mineraller ve Değerli Taşlar
François Farges
Micro- and Nanotechnologies-Based Product Development
Edited By , Neelesh Kumar Mehra, Arvind Gulbake |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. |
2 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1 |
4) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
1 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
3 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
1 |
11) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
1 |
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
2 |
16) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |