Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Karar Vermede Sayısal Yöntemlere Giriş;Yöneylem Araştırmasının Bilimsel ve Sanatsal Yönünün Ortaya Konulması;Karar Verme ve Model Kavramının İncelenmesi; Yöneylem Araştırması Etüdündeki Adımlar |
Ders Notları |
2) |
Doğrusal Programlamada Formülasyon ve Grafik Çözüm Yöntemi; Matematiksel Bir Modelin Kurulma Sürecinin İncelenmesi; Basit Bir vakıanın Doğrusal Programlama Modelinin Kurulması ve modelin grafik çözümünün yapılması ve grafik çözüm prosedürünün açıklanması |
Ders Notları |
3) |
Grafik Çözüm prosedüründe karşılaşılan bazı özel durumların incelenmesi Doğrusal Programlama Uygulamaları ve problemlerin formüle edilmesi; Üretim Planlaması; ürün karışımı;personel atama, portföy seçimi gibi farklı konularda doğrusal programala modellerinin kurulması |
Ders Notları |
4) |
Grafik Çözümde Duyarlılık Analizi;Sağ taraf değerleri için duyarlılık analizi;Sağ taraf değişimi için çözüm;Amaç fonksiyonu katsayılarındaki değişimler |
Ders Notları |
5) |
Doğrusal Programlamada Cebirsel Çözüm (Simpleks Yöntemi); Simpleks Yöntemine giriş Simpleks algoritmasının hesaplama detaylarının Açıklanması |
Ders Notları |
6) |
Doğrusal Programlamada Cebirsel Çözüm (Simpleks Yöntemi); Simpleks Yöntemine giriş Simpleks algoritmasının hesaplama detaylarının Açıklanması |
Ders Notları |
7) |
Suni Başlangıç Çözüm; M Tekniğinin (Ceza Yöntemi) Açıklanması; İki Aşamalı Yöntem |
Ders Notları |
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Suni Başlangıç Çözüm; M Tekniğinin (Ceza Yöntemi) Açıklanması; İki Aşamalı Yöntem :Laboratuvar Saati(GAMS) |
Ders Notları |
10) |
Doğrusal Programlamada Ulaştırma(transport) Modeli; Ulaştırma Modelinin Tanımı; Ulaştırma Modelinin Bir Doğrusal Model Olarak Formüle Edilmesi |
Ders Notları |
11) |
Ulaştırma Algoritmasının Açıklanması; Başlangıç Çözümü Belirleme Yöntemleri; Transport yöntemi |
Ders Notları |
12) |
Atama Modeli ve Çözüm Yöntemi |
Ders Notları |
13) |
Tamsaylı Doğrusal Programlama; Çözüm Yöntemleri; Dal ve Sınır Algoritması |
Ders Notları |
14) |
Tamsaylı Doğrusal Programlama; Çözüm Yöntemleri; Dal ve Sınır Algoritması |
Ders Notları |
15) |
Final |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Taha H.A., Operations Research: An Introduction.,7th edition, Pearson Education Inc. Winston, W.L., Operations Research: Applications and Algorithms, Brooks/Cole, Cengage Learning Hillier, F.S. and Lieberman,G.J., Introduction to Operations Research, McGraw Hill International Edition |
Diğer Kaynaklar: |
Taha H.A., Operations Research: An Introduction.,7th edition, Pearson Education Inc. Winston, W.L., Operations Research: Applications and Algorithms, Brooks/Cole, Cengage Learning Hillier, F.S. and Lieberman,G.J., Introduction to Operations Research, McGraw Hill International Edition |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
2 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
2 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
1 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
3 |
5) |
Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
3 |
6) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
1 |
7) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. |
2 |
8) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
2 |
9) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
3 |
10) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
1 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
2 |