MAK454 MotorlarKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MAK454
Course Name: Motorlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERDAL TUNÇER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Termodinamik yasaları aracılığıyla içten yanmalı odalar incelenecektir. Çeşitli motorların yapıları ele alınacaktır. Yakıtların enerji eşdeğeri ele alınacaktır. İdeal ve gerçek Otto ve Diesel çevrimleri derinlemesine incelenecektir. Motorların verimliliği çalışılacaktır.
Dersin İçeriği: • Motor Tipleri
• İdeal Otto ve Diesel Çevrimleri
• Motorların Termodinamiği
• Motorların Çalışma Prensibi
• Motor Tipleri
• Gerçek Otto ve Diesel Çevrimleri
• Güç, Tork ve Yakıt Tüketimi Hesaplamaları
• Yakıtlar ve Yanma Kimyası
• Egzoz Sistemi ve Emisyonlar
• Hava Giriş Sistemleri
• Ateşleme Motorlarında Karışım Oluşumu
• Diesel Motorlarında Karışım Oluşumu
• Karayolu Taşıtlarında Yakıt Ekonomisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Öğrenciler, çeşitli motor tiplerini tanıyabileceklerdir. • İdeal Otto ve Diesel çevrimlerini anlayabileceklerdir. • Motorların termodinamiği hakkında bilgi sahibi olacaklardır. • Motorların çalışma prensibini kavrayabileceklerdir. • Gerçek Otto ve Diesel çevrimlerini inceleyebileceklerdir. • Güç, tork ve yakıt tüketimi hesaplamalarını yapabileceklerdir. • Yakıtlar ve yanma kimyası hakkında bilgi edineceklerdir. • Egzoz sistemi ve emisyonlar konusunda bilgi sahibi olacaklardır. • Hava giriş sistemlerini anlayabileceklerdir. • Ateşleme motorlarında karışım oluşumunu inceleyebileceklerdir. • Diesel motorlarında karışım oluşumunu kavrayabileceklerdir. • Karayolu taşıtlarında yakıt ekonomisini değerlendirebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Motor Tipleri • İdeal Otto ve Diesel Çevrimleri • Motorların Termodinamiği • Motorların Çalışma Prensibi • Motor Tipleri • Gerçek Otto ve Diesel Çevrimleri • Güç, Tork ve Yakıt Tüketimi Hesaplamaları • Yakıtlar ve Yanma Kimyası • Egzoz Sistemi ve Emisyonlar • Hava Giriş Sistemleri • Ateşleme Motorlarında Karışım Oluşumu • Diesel Motorlarında Karışım Oluşumu • Karayolu Taşıtlarında Yakıt Ekonomisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: %80 katılım zorunludur.
80% attendance is mandatory.
Diğer Kaynaklar: Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood, McGraw Hill Int. Ed., 1989

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
8) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
11) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
13) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
14) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
15) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
16) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 6 6
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 185