MEC352 Polymer ScienceKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC352
Course Name: Polymer Science
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi EBRU GÜNİSTER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ebru Günister
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Polimerlerin temel yapısı, sınıflandırılması, özellikleri, analiz yöntemleri ve kullanım alanları hakkında genel bilgi vermek.
Dersin İçeriği: Doğal ve sentetik polimerler, plastikler, elastomerlerlerin kimyasal ve fiziksel yapıları ve özellikleri, sentezlenme yöntemleri ve mekanik özellikleri işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Polimerlerin temel yapısı hakkında bilgi sahibi olur ve sınıflandırabilir.
2) Polimerlerin özellikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibidir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Polimerlerin tanımı ve sınıflandırılması Ders Notu 1
2) Polimerlerin kimyasal yapısı DErs Notu 2
3) Polimerlerin fiziksel özellikleri Ders Notu 3
4) Polimerizasyon yöntemleri Ders Notu 4
5) Polimer karakterizasyon teknikleri Ders Notu 5
6) Termoplastikler ve termosetler Ders Notu 6
7) Elastomerler ve kompozitler Ders Notu 7
8) Polimerlerin işlenmesi Ders Notu 8
9) Polimerlerin mekanik özellikleri Ders Notu 9
10) Polimerlerin termal özellikleri Ders Notu 10
11) Polimerlerin elektriksel özellikleri Ders Notu 11
12) Polimerlerin optik özellikleri Ders Notu 12
13) Polimerlerin çevresel etkileri Ders Notu 13
14) Polimerlerin endüstriyel uygulamaları Ders Notu 14

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: H. (Editor) Avcı. Polimerler: Özellikleri ve Uygulamaları. Eskişehir: Üniversite Yayınları 2021, pp.336

Sebastião V. Canevarolo. Polymer Science : A Textbook for Engineers and Technologists. Hanser Publishers, 2020.ISBN 978-1-56990-725-2,
Diğer Kaynaklar: H. (Editor) Avcı. Polimerler: Özellikleri ve Uygulamaları. Eskişehir: Üniversite Yayınları 2021, pp.336

Sebastião V. Canevarolo. Polymer Science : A Textbook for Engineers and Technologists. Hanser Publishers, 2020.ISBN 978-1-56990-725-2,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Sunum / Seminer 1 1 1
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 171