Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEC353 | ||||
Course Name: | Fluid Mechanics 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | MEHMET ERMAN ÇALIŞKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, akışkanların temel karakteristiklerini ve bazı akış olaylarını tanıtmak, akışkanlar mekaniğinin temel denklemlerini değişik koordinat sistemlerinde tanımlama, formüle etme ve problemleri çözme becerisini kazandırmak ve sınır tabaka ve türbülanslı akış kavramları vermektir. |
Dersin İçeriği: | Akışkanlar mekaniğinde korunum denklemlerinin çıkarılmasını öğrenilir. Navier Stokes denklemleri ile Kartezyen ve curvilinear koordinatlarda uygulamalar içerir. Türbülanslı akışın temel özellikleri ve sınır tabaka ile ilgili mühendislik uygulamaları içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genel korunum denklemlerini bir akış problemi için basitleştirebilme. 2) Bir akış problemi için matematik modeli çözebilme ve analiz edebilme 3) Akış rejimlerini ve özelliklerini tanıyabilme 4) Akışkan temel özelliklerini ve akış olaylarına etkilerini açıklayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Giriş, akışkan özellikleri ve bazı akış olaylarına etkileri. 2 Euler ve Lagrange yaklaşımları, maddesel türev ve kinematik 3 Korunum denklemlerinin Kartezyen koordinatlarda çıkarılması 4 Gerilme tansörü ve bünye denklemleri 5 Kartezyen koordinatlarda Navier-Stokes denklemleri 6 Korunum denklemlerinin Curvilinear koordinatlarda çıkarılması 7 Denklemlerin boyutsuzlaştırılması 8 Ara Sınav 9 Kartezyen koordinatlarda Navier-Stokes denklemlerin tam çözümü 10 Curvilinear koordinatlarda Navier-Stokes denklemlerin tam çözümü 11 Geçici rejim akışlarında Navier-Stokes denklemlerin çözümü 12 Türbülanslı akış tanımı, temel özellikleri 13 Sınır tabaka kavramı, ayrılma ve geçiş 14 Laminer ve türbülas sınır tabaka |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1) White, F.W. (2009). Akışkanlar Mekaniği, USA: MC-Graw Hill. 2)Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları, Yunus A. Çengel, John M: Cimbala 3) Viscous Fluid Flow , White, F.M. , 3th Edition, Mc Graw-Hill, 2005 4) Viscous Flow , Sherman, F. S. , Mc Graw-Hill, 1990. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 2 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 2 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
11) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
12) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
13) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
14) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
16) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Uygulama | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 | ||||
Ödevler | 1 | 15 | 15 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | ||||
Final | 1 | 3 | 3 | ||||
Toplam İş Yükü | 180 |