Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sayısal haberleşmenin tarihi, günümüz sistemler, bir sayısal haberleşme sisteminin tipik elemanları, darbe modülasyonun temel özellikleri ve avantajları
|
|
2) |
Analog işaretin ayrıklaştırılması: Örnekleme teoremi, impuls örneklemesi,
örneklenmiş işaretin spektrumu, örneklenmiş işaretin algılanması
|
|
3) |
Darbe iletimi, darbenin kanal boyunca yayılımı |
|
4) |
Örnekle-tut, darbe genlik modülasyonu, darbe genlik modülasyonlu sistemlerin
matematiksel modeli, örtüşme engelleyici süzgeç, tutma etkisi ve dengeleyici
süzgeç, PAM işaretin gücü, PAM-TDM sistemlerin temel prensibi |
|
5) |
Darbe zamanı modülasyonu, PWM ve PPM'in elde edilmesi, PPM işaretin
spektrumu, PPM işaretim modülasyonu.
|
|
6) |
Darbe kod modülasyonu(PCM) |
|
7) |
Üniform olmayan kuantalama |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Analog-Sayısal dönüştürücüler ve sınıflandırılmalar |
|
10) |
PCM işaretlerin alınması: Karar teorisi, Hata analizi, Optimum algılama eşiği,
Neyman-Pearson algılama kriteri, Uyumlu süzgeçler |
|
11) |
Band genişliği azaltma teknikleri, dalga formu kodlama teknikleri
|
|
12) |
Hat kodlaması |
|
13) |
Sayısal modülasyon teknikleri
|
|
14) |
Dönem Tekrarı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
2 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
2 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
2 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
2 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
1 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
1 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|