MEK466 Bilgisayar Destekli Akış ve Isı AnaliziKurumsal BilgilerAkademik Programlar Mekatronik MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEK466
Course Name: Bilgisayar Destekli Akış ve Isı Analizi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜRŞAT TANRIVER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mühendislikte karşılaşılan çeşitli akış ve ısı transferi problemlerinin bir sayısal akışkanlar dinamiği paket programı ile çözümünü gerçekleştirebilecek teorik bilgiyi ve pratik uygulama becerisini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Sayısal akışkanlar dinamiğine giriş. Genel korunum denklemleri. Sonlu farklar yöntemi. Sonlu hacimler yöntemi. Ayrıklaştırma. Paket programlar ile iki boyutlu ve üç boyutlu ağ üretimi. Sınır ve başlangıç şartları. Laminer akış özellikleri. Türbülanslı akış özellikleri. Basit türbülans modelleri. Akış Analiz programlar ile paket programı ile laminer ve türbülanslı akışta temel akış ve ısı transferi problemlerinin çözümü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı akış ve ısı transferi durumları için problemleri teorik olarak tanımlanabilmesi.
2) Problemlerin geometrilerini tasarlanması, uygun ağı üretilmesi, sınır şartlarını uygulanabilmesi.
3) Çözüm metotlarının seçilebilmesi.
4) Akış analiz programları ile akış ve ısı transferi problemlerini çözülebilmesi.
5) Çözülen problemlerin kullanım yerine göre yorumlanabilmesi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayısal akışkanlar dinamiğine giriş.
2) Genel korunum denklemleri.
3) Model oluşturma programının tanıtılması.
4) Ağ üretimi, Sınır şartları.
5) Türbülanslı akış özellikleri.
6) Türbülans modelleri. Spalart-almaras, k-epsilon, k-omega.
7) Akış analiz programlarının tanıtılması ve temel problemlerin çözümü.
8) Ara Sınav.
9) Akış analiz programları ile çeşitli mühendislik problemlerinin çözümü.
10) Proje ödev konularının belirlenmesi.
11) İki boyutlu akış problemlerinin modellenmesi.
12) İki boyutlu ısı transferi problemlerinin modellenmesi.
13) Zaman bağımlı akış ve ısı transferi problemleri.
14) Üç boyutlu akış ve ısı transferi problemlerinin analizi.
15) Final Sınavı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 14 1 14
Final 14 1 14
Toplam İş Yükü 168