FTR458 Kadın SağlığıKurumsal BilgilerAkademik Programlar ErgoterapiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ergoterapi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR458
Course Name: Kadın Sağlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kadın sağlığı ile ilgili hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon programının oluşturulması hakkında bilgi edindirmek
Dersin İçeriği: Aile planlaması, hamilelik süreci, antenatal bakım, doğum evreleri, doğum yöntemleri, prenatal ve postnatal egzersizler, ürojinekoloji, osteoporoz rehabilitasyonu, menopoz rehabilitasyonu ve meme kanserinde rehabilitasyon

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Obstetrik ve ürojinekolojik rehabilitasyonda fizyoterapistin ekip çalışmasında görevlerini açıklayabilme
2) menopoz rehabilitasyonunda uygun egzersiz programı oluşturabilme
3) Meme kanserinde kompleks boşaltıcı fizyoterapiyi planlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pelvik Taban Rehabilitasyonu
2) Pelvik Taban Rehabilitasyonu
3) Kadın sağlığı ve ortopedik rehabilitasyon
4) Kadın sağlığı ve ortopedik rehabilitasyon
5) Pelvik Organ Prolapsusu
6) Kadın Sağlığı ve Menopoz
7) Meme ve Genital Organ kanserlerinde rehabilitasyon
8) İnkontinans ve Rehabilitasyonu
9) İnkontinans ve Rehabilitasyonu
10) Kız Çocuklarda Üriner ve Fekal İnkontinans
11) Fasya ve Pelvik Taban
12) Geriatride Pelvik Taban
13) Geriatride Pelvik Taban
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bo K., Berghmans B., Morkved S., Van Kampen M., Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor, Bridging Science and Clinical
Practice, 2007, ISBN:9780443101465.
2. Földi M., Földi E., ?Földi?s Textbook of Lymphology: for Physicians and Lymphedema Therapists, 2012, SBN-13: 978-0723436461 ISBN
10: 0723436460
3. Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Ed: Akbayrak T. Pelikan Yayıncılık, 2016, Ankara.
Diğer Kaynaklar: 1. Bo K., Berghmans B., Morkved S., Van Kampen M., Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor, Bridging Science and Clinical
Practice, 2007, ISBN:9780443101465.
2. Földi M., Földi E., ?Földi?s Textbook of Lymphology: for Physicians and Lymphedema Therapists, 2012, SBN-13: 978-0723436461 ISBN
10: 0723436460
3. Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Ed: Akbayrak T. Pelikan Yayıncılık, 2016, Ankara.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
2) Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler.
3) Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
4) Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
5) Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
6) Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
7) Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar.
8) Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
9) Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 72