MAK500 Makine ElemanlarıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Mekatronik MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MAK500
Course Name: Makine Elemanları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Mehmet Ayaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Üniversite ve Fakülte hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Üniversitenin hedefleri, kuralları, yönetmelikleri ve uygulamaları konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
• Mühendislik mesleğini ve mühendisliğin bir kolu olan Makine Mühendisliğini tanıtmak, yaptığı işler hakkında bilgilendirmek.
• Temel mühendislik konularını öğretmek. Mühendislik etiği, mühendisin sorumlulukları ve diğer mühendislik disiplinleri ile birlikte takım çalışması yapmanın önemini kavratmak.
Dersin İçeriği: Üniversite’nin ve bölümün kural ve yönetmeliklerinin tanıtımı. Makine mühendisliği mesleğine giriş, Makine mühendisliğinin tarihçesi. Makine mühendisliğinin başlıca uygulama alanları. Birim sistemleri ve dönüşümleri. Mühendislik etiği. Mühendislikte iletişim. Tasarım. Malzeme, mekanik, ısı bilgisi ve makine elemanlarına giriş. Küresel sorunlara mühendislik çözümleri hakkında farkındalık. Teknik standartlar. Problem çözümüne yaklaşımlar, hesaplama araçları. Bakım ve kalite kavramları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Üniversite ve Fakülte hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Üniversitenin hedefleri, kuralları, yönetmelikleri ve uygulamaları konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. • Mühendislik mesleğini ve mühendisliğin bir kolu olan Makine Mühendisliğini tanıtmak, yaptığı işler hakkında bilgilendirmek. • Temel mühendislik konularını öğretmek. Mühendislik etiği, mühendisin sorumlulukları ve diğer mühendislik disiplinleri ile birlikte takım çalışması yapmanın önemini kavratmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Makine Mühendisliğine Giriş. Jonathan Wickert, Kemper Lewis. Çeviren: Ali O. Ayhan
2. Makine Bilgisi/Makine Mühendisliğine Giriş. Fatih Babalık, Kadir Çavder
3. Makine Mühendisliğine Giriş. Editör: Necdet Geren
4. Makine Bilgisi. Mustafa Akkurt
5. Introduction to Mechanical Engineering. Jonathan Wickert, Kemper Lewis
6. Introduction to Mechanical Engineering. Robert Rizza

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %