IND314 E-CommerceKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği(İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği(İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND314
Course Name: E-Ticaret
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektronik ticaretin temellerini, kullanımını, türlerini, kenfine haz özelliklerini, iş modelini ve güvenliğini öğrenmek.
Dersin İçeriği: E-ticaret yazılım ve donanımı, iş modelleri, elektronik pazar, güvenli elektronik işlemler, açık anahtar sertifika, yetkilendirme ve tanımlama, mobil kod güvenliği, elektronik ödeme sistemleri, fikri hak koruma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) E-ticaretin temellerini ve önemini kavrar.
2) Elektronik ödeme sistemlerini değerlendirebilir.
3) E-ticaret altyapısını tanımlayabilir.
4) E-ticaret ile ilgili kanuni ve gizlilik sorunlarını bilir.
5) E-ticarette iş modelleri ve staratejisinin etkisini analiz edebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-ticaret’e giriş, tarihçesi, teknoloji ve altyapısı Schneider Bl. 1,2
2) Web 2.0, sosyal ağlar Schneider Bl. 6
3) Araştırma projeleri ataması Proje önerisi hazırlama
4) Eticaretin getirileri, sınırlamaları, elektronik marketler Schneider Bl. 4
5) Yasal, etik ve vergi kısıtlamaları Schneider Bl. 7
6) Web sunucu donanım ve yazılımı, e-ticaret yazılımları Schneider Bl. 8,9
7) Uygulama veya Konu Tekrarı Genel Tekrar
8) Arasınav İlgili kaynaklardan
9) Ödeme sistemleri Turban Bl. 10
10) E-ticaret ve kişisel bilgi mahremiyeti Turban Bl. 9
11) Mobil sistemler ve eticaret Turban Bl. 8
12) E-ticaret sistemlerinde saldırılar Elliot Bl. 7
13) Proje Sunumları-1 Proje Sunumları
14) Proje Sunumları-2 Proje Sunumları
15) Final Sınavı İlgili kaynaklardan.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Electronic Commerce, Ninth Ed., Garry P. Schneider, Cengage Learnigng, ISBN: 9780538469241
Introduction to Electronic Commerce 2011 (Edition 3) by Efraim Turban, David King, and Judy Lang. PEARSON, ISBN: 9780136109235
e-commerce: business. technology. society. 2012 by Kenneth C. Laudon and Carol Guercio Traver, PEARSON, ISBN: 9780138018818
Electronic Commerce B2C Strategies and Models, Steve Elliot, Wiley, ISBN 0471487058
Diğer Kaynaklar: Electronic Commerce, Ninth Ed., Garry P. Schneider, Cengage Learnigng, ISBN: 9780538469241
Introduction to Electronic Commerce 2011 (Edition 3) by Efraim Turban, David King, and Judy Lang. PEARSON, ISBN: 9780136109235
e-commerce: business. technology. society. 2012 by Kenneth C. Laudon and Carol Guercio Traver, PEARSON, ISBN: 9780138018818
Electronic Commerce B2C Strategies and Models, Steve Elliot, Wiley, ISBN 0471487058

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 144