MEC499 Advanced Heat TransferKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC499
Course Name: İleri Isı Transferi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSMAİL CEM PARMAKSIZOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. İ. Cem Parmaksızoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders dönemi sonunda öğrencinin,
• Isı Geçişi tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi
• Isı geçişi problemlerini modelleyebilmesi ve matematik ve sayısal çözümleri yapabilmesi
• Isı geçişi problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması,
• Elektronik, biyoteknoloji ve farmakoloji, yenilenebilir enerji ve nanoteknoloji, tıp mühendisliği gibi mühendisliğin değişik alanlarında ısı geçişi hesaplamalarını yapabilmesi,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: • Matematik esaslar
• Isı İletimi esasları
• Zamanla değişen rejimde tek boyutlu ısı iletimi
• Zamanla değişen rejimde çok boyutlu ısı iletimi
• Zamanla değişen rejimde radyal ısı iletimi
• Hareketli ısı kaynaklarında sıcaklık dağılımları
• Kanatlar
• Termometre kılıfları
• Zamanla değişen rejimde sayısal ve grafik çözümler
• Sayısal yöntemler
• Işınım uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ders dönemi sonunda öğrencinin, • Isı Geçişi tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi • Isı geçişi problemlerini modelleyebilmesi ve matematik ve sayısal çözümleri yapabilmesi • Isı geçişi problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması, • Elektronik, biyoteknoloji ve farmakoloji, yenilenebilir enerji ve nanoteknoloji, tıp mühendisliği gibi mühendisliğin değişik alanlarında ısı geçişi hesaplamalarını yapabilmesi, beklenmektedir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Matematik esasları
2) • Isı İletimi esasları
3) • Zamanla değişen rejimde tek boyutlu ısı iletimi
4) • Zamanla değişen rejimde çok boyutlu ısı iletimi
5) • Zamanla değişen rejimde radyal ısı iletimi
6) • Hareketli ısı kaynaklarında sıcaklık dağılımları
8) • Kanatlar
9) • Termometre kılıfları
10) • Zamanla değişen rejimde sayısal ve grafik çözümler
11) • Sayısal yöntemler, sonlu farklar
12) • Sayısal yöntemler, sonlu elemanlar
13) • Sayısal yöntemler, sonlu elemanlar
14) • Işınım uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları:
• Conduction Heat Transfer, Vedat S. Arpacı, Addison Wesley Publishing Company, 1966
• Isı Geçişi, Isı İletimi, Alpin K. Dağsöz, İTÜ Makina, 1974
• Basıcs of the finite element method, solid mechanics, heat transfer and fluid mechanics, Paul E Allaire, Brown Publishers, 1985
• Fundamentals of Heat and Mass Transfer, Frank P. Incropera, David P. DeWitt, Theodore L. Bergman, Adrienne S. Lavine, John Wiley & Sons, Inc.2007.
• Heat and Mass Transfer: Fundamentals & Applications, Fourth Edition, Yunus A. Cengel, Afshin J. Ghajar, McGraw-Hill, 2011
• Convection Heat Transfer, Adrian Bejan, John Willey & Sons, ınc. 2004.
• Çözümlü Isı İletimi Problemleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2000
• Çözümlü Isı Taşınım Problemleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2002
• Çözümlü Isı Işınım Problemleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2004
• Örneklerle Isı Transferi, Sadık Kakaç, Tıp Teknik, Yayıncılık, 1998
• Isı Transferi, J.P. Holman, Çeviri Editörü: İlhami Horuz, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 2
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 2
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 60 1 60
Ödevler 1 55 55
Küçük Sınavlar 10 0.1 1
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 165