UEC220 Web3 Ekonomisi: Merkeziyetsiz Teknolojiler, Blokzincir ve MetaverseKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: UEC220
Course Name: Web3 Ekonomisi: Merkeziyetsiz Teknolojiler, Blokzincir ve Metaverse
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ
Dersi Veren(ler): Koray Altıntaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Web3 Ekonomisi: Merkeziyetsiz Teknolojiler, Blokzincir ve Metaverse dersi, katılımcılara verilerin merkeziyetsiz ağlarda depolandığı ve bireylerin bu verileri sahiplenebildiği bir düzenin ekonomik dinamiklerini derinlemesine kavratmayı hedeflemektedir. Ayrıca, bu kurs katılımcılara merkeziyetsiz teknolojilerin nasıl çalıştığını ve bu teknolojilerin ekonomik sistemlerde nasıl devrim yarattığını anlama fırsatı sunacaktır. Blokzincir üzerindeki şeffaflık, güvenilirlik ve takip edilebilirlik özellikleri, katılımcılara dijital varlıkların güvenli bir şekilde saklanması ve transfer edilmesi konularında pratik bilgiler kazandıracaktır. Metaverse odaklı içerikler, sanal dünyalarda dijital varlıkların ekonomik önemini vurgulayarak, katılımcıları bu yeni ekonomik paradigma içinde daha etkin bir şekilde hareket etmeye teşvik edecektir.
Dersin İçeriği: - Blockzinciri Anlamak: İlkeler ve Temel Unsurlar
- Paranın Dinamikleri: Fizikselden Dijitale Yolculuk
- Paranın Zincirlerinden Kurtuluş: Kripto Paraların Yükselişi
- Yeni Dünya Düzeni: Merkeziyetsiz Uygulamalar, Akıllı Kontratlar ve Nitelikli Fikri Tapular
- Gerçeğin Ötesinde: Metaverse, GameFi ve Merkeziyetsiz Otonom Organizasyonları Keşif
- Web3 Rönesansında Ekonomi: Web1.0'dan Web3.0'a Geçişin Yolunu Bulmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Blokzincir teknolojisinin temel prensiplerini ve ana unsurlarını anlamak. Blokzincirin geleneksel sistemlere ve endüstrilere olan etkilerini analiz etmek. Blokzincir mimarisinde bulunan güvenlik özelliklerini değerlendirmek.
2) Paranın fiziksel formlardan dijital formlara geçişinin tarihçesini anlatmak. Fiziksel para birimlerinden dijital paralara geçişin ekonomik sonuçlarını incelemek. Merkez bankalarının paranın dijitale dönüşümündeki rolünü değerlendirmek. Enflasyon ve deflasyon kavramlarını anlamak.
3) Kripto paraların ortaya çıkışının kökenlerini ve temel kavramlarını incelemek. Merkezi olmayan bir sistemin ekonomik ve sosyal sonuçlarını analiz etmek. Kripto paraların ortaya çıkmasından dolayı oluşan zorlukları ve fırsatları değerlendirmek. Değer saklama kavramını anlamak.
4) Merkeziyetsiz uygulamalar (DApps), akıllı kontratlar ve Nitelikli Fikri Tapular (NFT) arasındaki farkları tanımlamak. Farklı endüstrilerde DApps ve akıllı kontratların kullanım alanlarını incelemek. NFT'lerin dijital ekonomideki benzersiz özelliklerini ve uygulamalarını anlamak. Metaverse kavramını ve bileşenlerini tanımlamak.
5) Sanal Gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojilerinin metaverse'e entegrasyonunu keşfetmek. Oyun finansı ile merkezi olmayan otonom organizasyonların (DAO'lar) metaverse içindeki kesişimini analiz etmek. WEB 1.0 ve WEB 2.0'nın ne olduğunu tanımlamak. WEB 3.0'ın ne olabileceğini açıklamak. WEB 3.0'ın ekonomik dinamiklerini tarif etmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Blokzincirin Temel Unsurları ve Çalışma Prensipleri; Peer-to-Peer (Eşten Eşe Sistemler; Blokzincirde Şeffaflık
3) Para Kavramına Giriş; Paranın Değeri; Paranın Oluşumu; Paranın Dijitalleşmesi
4) Kripto Paralar; Kriptografi; Bitcoin; Konsensüs Mekanizmaları; Madencilik Ekonomisi; Yarılanma Etkisi
5) Merkeziyetsiz Uygulamalar Kavramına Giriş; Akıllı Kontratların ve Nitelikli Fikri Tapuların Özellikleri ve Getirdikleri Yenilikler
6) Sanal ve Artırılmış Gerçekliğe Giriş; Metaverse Kavramı; Metaverse Ekonomisi; Oyun Finansı and Merkeziyetsiz Otonom Organizasyonlar
7) Web 1.0 Özellikleri; Web 2.0 Özellikleri; Web 3.0 Özellikleri; Web 3.0 Çağında Ekonomik Dinamikler; Sanal Gerçeklik Etkisi
8) Ara Sınav
9) Sunumlar & Raporlar
10) Sunumlar & Raporlar
11) Sunumlar & Raporlar
12) Sunumlar & Raporlar
13) Sunumlar & Raporlar
14) Sunumlar & Raporlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek.
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler.
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek.
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak.
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak.
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak.
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler.
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak.
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir.
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 7 2 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 6 2 12
Toplam İş Yükü 54