ADS205 Ağız ve Diş Sağlığında ErgonomiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Ağız ve Diş SağlığıÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ağız ve Diş Sağlığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ADS205
Course Name: Ağız ve Diş Sağlığında Ergonomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Beyza Nur Sücüllülü
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Beyza Nur Sücüllülü
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ağız ve diş sağlığı teknikleri için ergonominin tanımını ve önemini öğretmek ve dört elli diş hekimliğini benimsetmek.
Dersin İçeriği: Diş hekimliğinde ergonominin tanımı ve tarihçesi, ergonomik risk faktörleri ve alınması gereken önlemler, diş hekimliğinde meslek hastalıkları, dört elli diş hekimliği tanımı ve ilkeleri, ağızda çalışma esnasında ağız ve diş sağlığı teknikerlerinin rolü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Diş hekimliğinde ergonomiyi tanımlayabilir.
2) Diş hekimliğinde ergonomik risk faktörlerini kavrayabilir.
3) Meslek hastalıklarını ayırt edebilir.
4) Dört elli diş hekimliğinin temel ilkelerini ve uygulanma yöntemlerini anlayabilir.
5) Ağızda çalışma esnasında diş hekimine ideal çalışma ortamını sağlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergonominin tanımı. Blackboard'a yüklü ders notları.
2) Ergonominin tarihçesi. Blackboard'a yüklü ders notları.
3) Diş hekimliğinde ergonomik risk faktörleri. Blackboard'a yüklü ders notları.
4) Diş hekimliğinde ergonomik risk faktörleri - 2. Blackboard'a yüklü ders notları.
5) Meslek hastalıkları -1. Blackboard'a yüklü ders notları.
6) Meslek hastalıkları -2. Blackboard'a yüklü ders notları.
7) Klinikte ergonomik düzenlemeler. Blackboard'a yüklü ders notları.
8) Ara Sınav
9) Dört elli diş hekimliği. Blackboard'a yüklü ders notları.
10) Dört elli diş hekimliği -2. Blackboard'a yüklü ders notları.
11) Ağızda çalışma sırasında ağız ve diş sağlığı teknikerlerinin yardımı. Blackboard'a yüklü ders notları.
12) Alet aktarım yöntemleri. Blackboard'a yüklü ders notları.
13) El aleti tutma yöntemleri. Blackboard'a yüklü ders notları.
14) Genel tekrar. Blackboard'a yüklü ders notları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları Blackboard sisteminde PDF formatında yüklüdür.
Lecture notes are uploaded to the Blackboard system in PDF format.
Diğer Kaynaklar: Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri İçin Dört Elli Diş Hekimliği, Prof. Dr. Gülay Varlı Uzun

Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yöntemi, Prof. Dr. Mehmet Ali Kılıçarslan.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel düzeyde yabancı dilde iletişim kurabilme.
2) Diş hekimine tüm tedavi sürecinde yardımcı olabilme. 3
3) Diş hekimliğinin kapsam ve yetki alanlarını bilebilme.
4) Diş hekimliğindeki uzmanlık dallarını ve kapsamlarını öğrenebilme.
5) Hasta kayıt ve arşivleme için bilgisayar ve fotoğrafçılık bilgilerine sahip olabilme.
6) Temel düzeyde Fizyoloji bilgisine sahip olabilme.
7) Temel düzeyde Anatomi bilgisine sahip olabilme
8) Temel düzeyde mikrobiyoloji bilgisine sahip olabilme.
9) Atatürk İlke ve inkılaplarını kavrayabilme
10) Türk Dili kural ve kavramlarına hakim olabilme.
11) Klinik işleyişi ve hasta kayıtı konusunda bilgi sahibi olabilme.
12) Dental radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygulayabilme ve hastayı, çevreyi ve kendisini koruyabilme.
13) Diş kiniğindeki araç gereç ve malzemeleri tanıma, kullanabilme ve bakımlarını öğrenebilme.
14) Hasta ilişkileri ve hasta hakları konusunda yetkin olabilme.
15) Aseptik çalışma koşullarını sağlayabilme.
16) Klinik düzeni ve temel temizliğini sağlayabilme. 3
17) Tedavi için gerekli eksik malzemeleri tesbit ve tedarik etme.
18) Çevre koruma ve bilinç ve duyarlılığına sahip olabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100