BIL101 Bilgisayar Mühendisliğine GirişKurumsal BilgilerAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: BIL101
Course Name: Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NAZLI TOKATLI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr.Üyesi Nazlı Tokatlı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği kavramları ve algoritmalar ve programlama konularında öğrencilere giriş seviyesinde bilgi ve becerilerle donatmaktır.
Dersin İçeriği: Bölüm ve fakülte oryantasyonu, Bilgisayarın Tarihçesi, Bilgisayar Bilimlerinin ve Mühendisliğinin Temel Konuları, Yazılım ve Donanım Kavramları, yazılım ve donanım kavramları, veri saklama ve kodlama, işletim sistemleri, bilgisayar ağları. Akış diyagramı ve yalancı kod yardımıyla algoritma tasarımı, Bilgisayar Mimarisi, İşaretli-İşaretsiz Tam Sayılar, Tabanlar Arası Dönüşüm, Veritabanı, Bilgisayar Grafiği, Python programlama, kontrol yapıları, fonksiyonlar, rekürsiyon.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci bilgisayar mühendisliği ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2) Öğrenci doğru ve verimli algoritma tasarımını öğrenir.
3) Öğrenci algoritmaları akış şemaları kullanarak betimlemeyi öğrenir.
4) Bilgisayar etiği, sağlık ve çevre konularında giriş seviyesinde bilgi.
5) Öğrenci bilgisayar mühendisliğinin alt alanları hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, bilgisayar tarihi, bilgisayar etiği
2) Donanım: CPU, veri depolama, bilgisayar Giriş/Çıkış birimleri
3) Sayı sistemleri, binary aritmetik, lojik kapılar
4) Bilgisayar mimarisine ve düşük seviyeli (makine )dillere giriş
5) Program yürütme ve Aritmetik mantık komutlarına giriş
6) İşletim Sistemleri ve Uygulama Yazılımları
7) Veri İletişimi ve Bilgisayar Ağlarına giriş
8) Genel Tekrar
9) Dillere, Algoritmalara, Yalancı Kodlara ve Akış Diyagramlarına Giriş
10) Algoritma Tasarımı: Koşullar, Döngüler, Alt Programlar
11) Arama Algoritmaları
12) Python programlamaya Giriş
13) Pyhton Programlamaya Giriş
14) Python Programlamaya Giriş

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilgisayar Mühendisliğine Giriş - Fahri KAPLAN
G. Brookshear, Computer Science An Overview, 13th Ed., Addison Wesley (Recommended)
Diğer Kaynaklar: https://www.w3schools.com/

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 3
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 3
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 2
11) İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme 2
12) Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme. 3
13) Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme 3
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Grup Projesi
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 5
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 15 15
Ödevler 5 6 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144