Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği kavramları ve algoritmalar ve programlama konularında öğrencilere giriş seviyesinde bilgi ve becerilerle donatmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bölüm ve fakülte oryantasyonu, Bilgisayarın Tarihçesi, Bilgisayar Bilimlerinin ve Mühendisliğinin Temel Konuları, Yazılım ve Donanım Kavramları, yazılım ve donanım kavramları, veri saklama ve kodlama, işletim sistemleri, bilgisayar ağları. Akış diyagramı ve yalancı kod yardımıyla algoritma tasarımı, Bilgisayar Mimarisi, İşaretli-İşaretsiz Tam Sayılar, Tabanlar Arası Dönüşüm, Veritabanı, Bilgisayar Grafiği, Python programlama, kontrol yapıları, fonksiyonlar, rekürsiyon. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, bilgisayar tarihi, bilgisayar etiği |
|
2) |
Donanım: CPU, veri depolama, bilgisayar Giriş/Çıkış birimleri |
|
3) |
Sayı sistemleri, binary aritmetik, lojik kapılar |
|
4) |
Bilgisayar mimarisine ve düşük seviyeli (makine )dillere giriş |
|
5) |
Program yürütme ve Aritmetik mantık komutlarına giriş |
|
6) |
İşletim Sistemleri ve Uygulama Yazılımları |
|
7) |
Veri İletişimi ve Bilgisayar Ağlarına giriş |
|
8) |
Genel Tekrar |
|
9) |
Dillere, Algoritmalara, Yalancı Kodlara ve Akış Diyagramlarına Giriş |
|
10) |
Algoritma Tasarımı: Koşullar, Döngüler, Alt Programlar |
|
11) |
Arama Algoritmaları |
|
12) |
Python programlamaya Giriş |
|
13) |
Pyhton Programlamaya Giriş |
|
14) |
Python Programlamaya Giriş |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
3 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
3 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
2 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
3 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal
sonuçları konusunda farkındalık |
3 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
3 |
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
2 |
11) |
İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme |
2 |
12) |
Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme. |
3 |
13) |
Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme |
3 |
14) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
1 |