BYM102 Bilgisayar Programlama IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: BYM102
Course Name: Bilgisayar Programlama II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyemiz Meryem Uzun Per
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: C programlama dilinin etkin kullanımının öğretilmesi
Dersin İçeriği: C Programlama Dilinde Veri Tipleri ; Kontrol Deyimleri ; Döngüler ; Diziler ve İşaretçiler ; Çok Boyutlu Diziler ; İşaretçi Dizileri ; Karakter Dizileri ; Dinamik Bellek Yönetimi ;
Fonksiyonlar ; Fonksiyon İşaretçileri ; Özyinelemeli Fonksiyonlar ; Yerel ve Global Değişkenler ; Yapılar ; Bitsel İşlemler ; Dosya İşlemleri ; C Önişlemcileri ; Makrolar ; C için Veri
Yapıları ; Linkli Listeler ; Statik ve Dinamik Kütüphaneler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, C programlama dilinin ileri seviye özelliklerini kullanabileceklerdir.
2) Öğrenciler, etkin algoritmalar tasarlayabileceklerdir.
3) Öğrenciler, modüler programlama yeteneklerine sahip olacaklardır.
4) Öğrenciler, C programlama dilinin alt seviyeli özelliklerini kullanabileceklerdir.
5) Öğrenciler, okunabilir ve tekrar kullanılabilir kaynak kodlar yazabileceklerdir.
6) Öğrenciler, programlarındaki hataları ayıklayabileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) C Programlama Dilinde Veri Tipleri / Kontrol Deyimleri / Döngüler
2) Diziler / İşaretçiler / İşaretçiler Aritmetiği
3) Çok Boyutlu Diziler / İşaretçi Dizileri / Karakter Dizileri / İşaretçilerin İşaretçisi
4) Dinamik Bellek Yönetimi ve Fonksiyonlar
5) Fonksiyon İşaretçileri / Özyinelemeli Fonksiyonlar
6) Yerel ve Global Değişkenler / Depolayıcı Sınıflar
7) Yapılar / Birlikler / Bitsel İşlemler
8) Yapılar / Birlikler / Bitsel İşlemler
9) İleri Dosya İşlemleri
10) C Önişlemcileri ve Makrolar
11) C Önişlemcileri ve Makrolar
12) Linkli Listeler
13) Statik ve Dinamik Kütüphaneler
14) Statik ve Dinamik Kütüphaneler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Darnell P. A. and Margolis P. E., C: A Software Engineering Approach, 1996 (3rd) edition
Kernighan B. W. and Ritchie D. M., The C Programming Language, Prentice-Hall, 1988.
Diğer Kaynaklar: Darnell P. A. and Margolis P. E., C: A Software Engineering Approach, 1996 (3rd) edition
Kernighan B. W. and Ritchie D. M., The C Programming Language, Prentice-Hall, 1988.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 2
8) Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 2
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 1
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 2
11) İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme 1
12) Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme. 2
13) Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme 2
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 227