BYM201 Nesne Yönelimli ProgramlamaKurumsal BilgilerAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: BYM201
Course Name: Nesne Yönelimli Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RÜYA ŞAMLI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. RÜYA ŞAMLI
Dr.Öğr.Üyesi ABBAS MEMİŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nesneye yönelik programlama yaklaşımına göre UML eşliğinde ve Java dili ile tasarım ve kodlama yapabilmek
Dersin İçeriği: Sınıflar, Nesneler ve Üyeler, Final ve Static Üyeler, Kurucu ve Sonlandırıcı Metotlar, UML Sınıf Şemaları, Komut Satırı Giriş/Çıkış İşlemleri, Denetim Akışı; Sınıflar ve Nesneler
Arasındaki İlişkiler (Sahiplik, Kullanma, Parça-Bütün, Kalıtım), Metotların Yeniden Tanımlanması ve Çoklu Tanımlanması, İlkeller ve Sarmalayıcılar, Enum Yapıları, Aykırı Durum
İşleme, Dosya İşlemleri, Jenerik Sınıflar, Temel Veri Yapılarının Kullanımı, Paralel Programlamaya Giriş

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bilgi sistemlerinin iş mantığı katmanının tasarımı için nesneye yönelik modelleme yapabilme yeteneği kazanırlar
2) Öğrenciler tasarımlarını UML sınıf ve sıralama şemaları ile belgeleyebilme yeteneği kazanırlar
3) Öğrenciler Java kodu ve öğrenilen UML şemaları arasında çift yönlü dönüşüm yapabilme yeteneği kazanırlar
4) Öğrenciler komut satırından çalışan Java programları yazabilme yeteneği kazanırlar
5) Öğrenciler güncel IDE programlarının temel özelliklerini kullanabilme yeteneği kazanırlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve Java dilinin genel tanıtımı.
2) Sınıflar, nesneler, üyeler. Özel durumlar: Final ve static. UML Sınıf şemaları.
3) Kurucular ve sonlandırıcılar. Denetim akışı. Nesnelerin oluşturulması.
4) UML Sıralama şemaları. Kurucuların ve metotların çoklu tanımlanması. İlkeller. String ve Math sınıfları. Komut satırından G/Ç işlemleri.
5) Sahiplik ve kullanma ilişkileri. Tek yönlü ve iki yönlü sahiplik.
6) Toplama ve meydana gelme ilişkileri.
7) Inheritance. Overriding and overloading.
8) Ara Sınav
9) Dosyalar ve akılar ile çalışmak (Serileştirme ve ters işlemi).
10) Temel veri yapılarının Jenerik sınıflar eşliğinde kullanımı (Liste ve eşleme yapıları).
11) Tip dönüşümü. Enum sınıfları. İç sınıflar.
12) Paralel programlamaya giriş.
13) Proje Sunumları
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Java How to Program, Harvey M. Deitel & Paul J. Deitel, Prentice-Hall. 7. Sürüm veya daha günceli, Objects First Edition önerilir.
Core Java 2 Volume I and II, C. S. Horstmann and G. Cornell, Prentice-Hall. 7. Sürüm veya daha günceli önerilir.
UML Distilled, Martin Fowler, Addison-Wesley, 2003 (3rd ed.)

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme
12) Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme.
13) Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 25 25
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 203