ETM205 Ürün Tasarımı IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM205
Course Name: Ürün Tasarımı I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. CANSU KARDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Umut Pulat
Öğr.Gör. ALTAN ATİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ürün tasarımı konu ve yöntemlerini öğrenmek, uygulama yeteneği kazanmak. Verilen konseptlere uygun olarak yeni bir fikir geliştirmek. Bu fikrin serbest el çizimlerini hazırlamak.
Dersin İçeriği: Konunun, takvimin ve sunumun ilanı, gerçek bir ürün tasarım problemi-çözümlenmesi, kaynak ve piyasa araştırması, tasarım ihtiyaç listesi, analiz, tasarım ve eskiz hazırlamak (estetik/ergonomik/teknolojik vb. göre), Rapor ve sunular hazırlamak, sınıfta tanıtım ve sunumunu gerçekleştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarımın temellerini uygulayabilmesi, ürün yaşam döngüsünü uygulayabilmesi, temel anlamda ürün tasarlayabilir hale gelmesi.
2) Tasarımda kullanılan tekniklerin elde edilmesi.
3) Proje – ürün tasarımı sürecinin eldesi.
4) Teorik ve kavramsal, sanatsal ve kültürel altyapının eldesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, dersin içeriği, biçimi, değerlendirme usulleri -
2) Hazırlık çalışmaları ve KONSEPT OLUŞTURMA -
3) Hazırlık çalışmaları ve KONSEPT OLUŞTURMA -
4) Hazırlık çalışmaları ve “konsept”in teslimi ve değerlendirilmesi -
5) 1. Evre TASARIM GELİŞTİRME çalışmaları -
6) 1. Evre TASARIM GELİŞTİRME çalışmaları -
7) 1. Evre TASARIM GELİŞTİRME çalışmaları -
8) Ara Sınav -
9) 1. Evre TASARIM GELİŞTİRME çalışmalarının teslimi ve değerlendirilmesi -
10) 2. Evre TASARIM GELİŞTİRME çalışmaları -
11) 2. Evre TASARIM GELİŞTİRME çalışmaları -
12) 2. Evre TASARIM GELİŞTİRME çalışmaları -
13) 2. Evre TASARIM GELİŞTİRME çalışmaları -
14) Final teslimi hazırlıkları -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: Norman, Donald A. The Design of Everyday Things, New York: Currency & Doubleday, 1988.
Dul, Jan and Bernard Weerdmeester. Ergonomics for Beginners: A Quick Reference Guide. Boca Raton: Taylor & Francis, 2008.
Stanton, Nevilla A. (ed). Human Factors in Consumer Products. London: Taylor & Francis, 2003.
Jordan, Patrick W. An Introduction to Usability, London: Taylor & Francis, 2003.
Henry Dreyfuss, The Measure of Man and Woman, Associates, 2002

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 2
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Juri 2 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 7 91
Ödevler 14 12 168
Juri 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 267