ETM406 Bitirme ProjesiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM406
Course Name: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
12
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. CANSU KARDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Cansu Kardaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir konu hakkında araştırma yapıp, sonucu yazma ve sunabilme. Endüstriyel
Tasarım Mühendisliği ile ilgi alanlarına giren seçilmiş konularda teorik veya
uygulamaya yönelik yapılabilecek geniş kapsamlı, bilimsel araştırma ve
incelemeler, çalışmanın bölüm bitirme ödevi ilkelerine uygun olarak hazırlanan
bir teknik rapor halinde sunulması ve savunulması.
Dersin İçeriği: Bitirme tezi konusunun belirlenmesi. Konu ile ilgili literatür taraması ve bilgi
toplama. Tez içeriklerinin belirlenerek yazılması. Bitirme tezinin sunulması,
hazırlanıp teslim edilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir konu hakkında detaylı bilgiye sahip olup, yazıp savunma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme tezi konusunun belirlenmesi - Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006. - Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.
2) Konu taraması - Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006. - Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.
3) Konu ile ilgili literatür taraması - Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006. - Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.
4) Konu ile ilgili literatür taraması (devam) Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006. - Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.
5) Konu ile ilgili literatür taraması (devam) Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006. - Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.
6) Konu ile ilgili literatür taraması (devam) Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006. - Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.
7) Bilgi toplama Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006. - Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.
8) Bilgi toplama (devam) Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006. - Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.
9) Bilgi toplama (devam) Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006. - Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.
10) Tez içeriklerinin belirlenerek yazılması
11) Tez içeriklerinin belirlenerek yazılması
12) Tez içeriklerinin belirlenerek yazılması
13) Tez içeriklerinin belirlenerek yazılması (devam
14) Bitirme tezinin sunulması
15) Tezin tamamlanması ve kopyasının teslim edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Keinonen, T. and Takala, R., Product Concept Design: A Review of the
Conceptual Design of Products in Industry, Springer, 2006.
- Morris, R., Fundamentals of Product Design, AVA Pub., 2009.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 2
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 2
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 1 45 45
Proje 1 100 100
Rapor Teslimi 1 50 50
Toplam İş Yükü 363