Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR110 | ||||
Course Name: | Fizyoterapide Temel Ölçme ve Değerlendirme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MELTEM ÇELİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Meltem Çelik | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında eğitim gören öğrencilerin fizyoterapistlik mesleği üzerine tüm alanlarda hasta değerlendirmesini sağlayacak kazanımların sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Kas iskelet sistemi ve sinir sistemi başta olarak yapılan fiziksel değerlendirmeleri içermektedir. - Temel fiziksel değerlendirme - Nörolojik değerlendirme - Postür analizi - Kısalık testleri - Esneklik testleri - Eklem hareket açıklığı ölçümü - Kas testi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bu ders sonrasında fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının tüm alt bilimlerinde temel fiziksel değerlendirme yapabilme becerisine sahip olur. 2) Öğrenci uygulamalı fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ölçme değerlendirmeye giriş | |
2) | Nörolojik Değerlendirme- Motor Değerlendirme | |
3) | Nörolojik Değerlendirme- Duyusal Değerlendirme | |
4) | Kısalık testleri | |
5) | Esneklik testleri | |
6) | Antropometrik ölçümler | |
7) | Postüral değerlendirme | |
8) | Üst ekstremite eklem hareket açıklığı ölçümü | |
9) | Alt ekstremite eklem hareket açıklığı ölçümü | |
10) | Boyun ve gövde eklem hareket açıklığı ölçümü | |
11) | Alt ekstremite kas testi | |
12) | Üst ekstremite kas testi | |
13) | Boyu ve gövde kas testi | |
14) | Yüz kas testi |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu dersin notları öğrenciler ile power point sunumu şeklinde paylaşılmaktadır/ The notes of this course are shared with students in the form of a power point presentation. |
Diğer Kaynaklar: | Otman S., Köse N., Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 11, Hipokrat, Ankara |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 2 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 3 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 2 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 2 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 136 |