FTR110 Fizyoterapide Temel Ölçme ve DeğerlendirmeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR110
Course Name: Fizyoterapide Temel Ölçme ve Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MELTEM ÇELİK
Dersi Veren(ler): Meltem Çelik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında eğitim gören öğrencilerin fizyoterapistlik mesleği üzerine tüm alanlarda hasta değerlendirmesini sağlayacak kazanımların sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Kas iskelet sistemi ve sinir sistemi başta olarak yapılan fiziksel değerlendirmeleri içermektedir.
- Temel fiziksel değerlendirme
- Nörolojik değerlendirme
- Postür analizi
- Kısalık testleri
- Esneklik testleri
- Eklem hareket açıklığı ölçümü
- Kas testi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bu ders sonrasında fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının tüm alt bilimlerinde temel fiziksel değerlendirme yapabilme becerisine sahip olur.
2) Öğrenci uygulamalı fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ölçme değerlendirmeye giriş
2) Nörolojik Değerlendirme- Motor Değerlendirme
3) Nörolojik Değerlendirme- Duyusal Değerlendirme
4) Kısalık testleri
5) Esneklik testleri
6) Antropometrik ölçümler
7) Postüral değerlendirme
8) Üst ekstremite eklem hareket açıklığı ölçümü
9) Alt ekstremite eklem hareket açıklığı ölçümü
10) Boyun ve gövde eklem hareket açıklığı ölçümü
11) Alt ekstremite kas testi
12) Üst ekstremite kas testi
13) Boyu ve gövde kas testi
14) Yüz kas testi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bu dersin notları öğrenciler ile power point sunumu şeklinde paylaşılmaktadır/ The notes of this course are shared with students in the form of a power point presentation.
Diğer Kaynaklar: Otman S., Köse N., Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 11, Hipokrat, Ankara

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 2
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 3
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 2
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 2
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Rol oynama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 136