FTR112 Isı-Işık HidroterapiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR112
Course Name: Isı-Işık Hidroterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Okan Şahin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencilere ısı ışık hidroterapi modalitelerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontraendikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir.
Dersin İçeriği: İnflamasyon
Onarım
Ağrı teorisi
Isının Fiziksel Özellikleri
İnfraruj
Parafin
Hidroterapi uygulamaları
Kardiyovasküler Hastalıklarda Hidroterapi
Nörolojik Hastalıklarda Hidroterapi
Lenfödemde Hidroterapi
Girdap banyoları
Talossoterapi
Peloidoterapi
Fluidoterapi


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klinik koşullarda uygun tedavi modalitesinin seçimi yapabilme
2) Yüzeyel sıcaklık modalitelerinin inflamasyon ve ağrı üzerine etkisini açıklayabilme
3) Yüzeyel sıcaklık modalitelerinin fiziksel etkilerini tanımlayabilme ve problem çözebilme
4) Uygulama prensipleri konusunda teorik ve pratik beceriler edinebilme
5) Yüzeyel sıcaklık modalitelerinin fizyolojik etkilerini tanımlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnflamasyon
2) Onarım
3) Ağrı Tanımı
4) Isının fiziksel özellikleri
5) Işığın fiziksel özellikleri
6) Yüzeyel Isı Uygulamaları
7) Hidroterapi
8) Kardiyovasküler hastalıklarda hidroterapi
9) Nörolojik hastalıklarda hidroterapi
10) Lenf ödemde hidroterapi
11) Talassoterapi
12) Parafin
13) Peloidoterapi
14) Fluidoterapi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Isı, Işık ve Hidroterapi. Editör: Prof. Dr. Hülya Harutoğlu; 2016.
2.Kayıhan H, Dolunay N. 'Isı-Işık Su' H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara 1992.
3. Scully RM, Barnes MR. 'Physical Therapy' Philadelphia, 1989.
Diğer Kaynaklar: 1.Isı, Işık ve Hidroterapi. Editör: Prof. Dr. Hülya Harutoğlu; 2016.
2.Kayıhan H, Dolunay N. 'Isı-Işık Su' H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara 1992.
3. Scully RM, Barnes MR. 'Physical Therapy' Philadelphia, 1989.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 2
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 2
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 3
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114