Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR212 | ||||
Course Name: | Radyoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doktor Öğretim Üyesi Hakan Kuyumcu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere radyolojide temel kavramlar, radyografi, bilgisayarlı tomografi ve magnetik rezonans görüntülemede temel konular, ekstremiteler, omurga ve toraks radyolojisinde genel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders radyolojide temel kavramlar, radyografi, bilgisayarlı tomografi ve magnetik rezonans görüntülemede temel konular, ekstremiteler, omurga ve toraks radyolojisini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyolojide temel kavramları tanımlayabilme 2) Akciğer grafisindeki temel değerlendirmeyi açıklayabilme 3) Ekstremitelere özgü görüntüleme tekniklerini sınıflandırabilme 4) Yumuşak dokuya yönelik görüntüleme tekniklerini sayabilme 5) Omurga değerlendirmesinde kullanılan temel görüntüleme tekniklerini açıklayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyolojiye giriş | |
2) | Görüntüleme yöntemleri ve ana prensipleri | |
3) | Röntgen fiziği | |
4) | Röntgen aygıtları | |
5) | Dijital röntgen | |
6) | Radyolojide görüntü oluşturma teknikleri | |
7) | Radyografik kalite | |
8) | Radyasyon sağlığı ve korunma | |
9) | Radyografik pozisyonlar ve radyografik anatomi | |
10) | BT inceleme teknikleri | |
11) | MRG fiziği ve inceleme teknikleri | |
12) | Ultrason fiziği ve ultrason inceleme teknikleri | |
13) | Kesitsel radyolojik anatomi | |
14) | Genel tekrar ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Tamer Kaya, Temel Radyoloji Tekniği, Nobel Tıp Kitapevleri. 1997, İstanbul, ISBN: 9789754209457 |
Diğer Kaynaklar: | 1.Tamer Kaya, Temel Radyoloji Tekniği, Nobel Tıp Kitapevleri. 1997, İstanbul, ISBN: 9789754209457 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 3 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 3 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 3 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 3 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 72 |