FTR301 Nörofizyolojik Yaklaşımlar IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR301
Course Name: Nörofizyolojik Yaklaşımlar I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Proprioseptif Nöromuskuler Fasilitasyon (PNF) tekniklerinin; temel prensipleri, etki mekanizmaları ve teknikleri hakkında bilgi vererek, PNF tekniklerinin öğrenilmesini sağlamak ve pratik etme becerisi sağlamak.
Dersin İçeriği: PNF tekniklerinin temel prensiplerini ve etki mekanizmaları, PNF tekniklerinin farklı egzersiz uygulamaları içerisindeki kullanım şekilleri ve amaca yönelik uygun PNF tekniğe karar verebilme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı klinik problemler için amaca yönelik uygun Proprioseptif Nöromuskuler Fasilitasyon (PNF) tekniğini seçerek uygulayabilme
2) PNF tekniklerinin farklı egzersiz uygulamaları içerisindeki kullanım şekillerini öğrenebilme
3) PNF tekniklerinin temel prensiplerini ve etki mekanizmalarını açıklayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proprioseptif Nöromuskuler Fasilitasyon (PNF) paternlerinin temel özellikleri
2) Skapula, pelvis ve üst ekstremite paternleri
3) Alt ekstremite paternleri
4) Boyun ve üst gövde paternleri
5) Alt gövde paternleri
6) Temel işlemler
7) Fasilitasyon teknikleri
8) İnhibisyon teknikleri
9) Bilateral ekstremite paternleri
10) Minder aktiviteleri
11) minder aktiviteleri
12) PNF’de yardımcı ajanlar
13) PNF’de yardımcı ajanlar
14) Genel tekrar ve Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Livanelioğlu A, Kerme Günel M, Erden Z. Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri, Genişletilmiş 3.bs, Ankamat Matbaacılık,
Ankara 2011.
2. Meadows Linzi, Raine Sue, Lynch-Ellerington Mary, Karaduman Ayşe, Yıldırım Sibel Aksu, Yılmaz Öznur Tunca. Bobath kavramı : nörolojik
rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara, Pelikan Kitapevi, 2012.
3. Gjelsvik, Bente E. Bassøe. The Bobath concept in adult neurology. Stuttgart, New York : Thieme, c2008.
Diğer Kaynaklar: 1.Livanelioğlu A, Kerme Günel M, Erden Z. Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri, Genişletilmiş 3.bs, Ankamat Matbaacılık,
Ankara 2011.
2. Meadows Linzi, Raine Sue, Lynch-Ellerington Mary, Karaduman Ayşe, Yıldırım Sibel Aksu, Yılmaz Öznur Tunca. Bobath kavramı : nörolojik
rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara, Pelikan Kitapevi, 2012.
3. Gjelsvik, Bente E. Bassøe. The Bobath concept in adult neurology. Stuttgart, New York : Thieme, c2008.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 1
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 1
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 3
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 1
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 24
Final Pratik 1 % 36
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 76
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 24
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 148