FTR306 Kineziyoloji - Biyomekani-IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR306
Course Name: Kineziyoloji - Biyomekani-II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Doktor Öğretim Üyesi Ömer Önder
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Lokomotor sistemin normal kinezyolojik ve biyomekanik özellikleri ile patomekanikleri hakkında bilgi kazandırılması (alt ekstremite, omurga, dolaşımve solunum sistemi, temporomandibular eklem, yürüyüş hakkında) amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin konuları columna vertebralis mekaniği ve patomekaniği, skolyoz ve patomekaniği, temporomandibular eklemin mekaniği ve patomekaniği, sakroiliak eklem ve pelvis bölgesinin mekaniği ve patomekaniği, kalça bölgesinin mekaniği ve patomekaniği, diz bölgesinin mekaniği ve patomekaniği, ayak bileği-ayak bölgesinin mekaniği ve patomekaniği, yürüyüşün analizi, patolojik yürüyüştür.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hareket analizi teorilerini ve donanımlarını tanımlayabilme
2) Omurga eklemlerinin (servikal, torakal, lumbal, sacral ve pelvis bölgesi) mekaniği ve patomekaniklerini tanımlayabilme
3) Alt ekstremite eklemlerinin (kalça, diz, ayak bileği ve ayak bölgesi) mekaniği ve patomekaniklerini tanımlayabilme
4) Temporomandibular Eklemin mekaniği ve patomekaniklerini tanımlayabilme
5) Yürüyüşün özellikleri, yürüyüş analizi yöntemleri ve patolojik yürüyüş tiplerini açıklayabilme
6) Dolaşım ve Solunum sistemi mekaniklerini tanımlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Columna vertebralis mekaniği ve patomekaniği
2) Skolyoz ve patomekaniği
3) Temporomandibular eklemin mekaniği ve patomekaniği
4) Sakroiliak Eklem ve Pelvis Bölgesinin mekaniği ve patomekaniği
5) Kalça Bölgesinin mekaniği ve patomekaniği
6) Diz Bölgesinin mekaniği ve patomekaniği
7) Ayak Bileği-Ayak Bölgesinin mekaniği ve patomekaniği
8) Yürüyüşün özellikleri
9) Yürüyüşün analizi
10) Patolojik yürüyüş
11) Dolaşım ve Solunum sistemi mekanikleri
12) Dolaşım ve Solunum sistemi mekanikleri
13) Dolaşım ve Solunum sistemi mekanikleri
14) Genel tekrar ve tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Soderberg GL. Kinesiology. Second Edition. William&Wilkins a Waverly Company, Baltimore, 2005.
2. Lippert LS. Clinical Kinesiology and Anatomy. Fourth Edition. F. A. Davis Company, USA, 2006.
3. Levangie PK, Norkin CC. Joint Structure and Function: a Comprehensive Analysis. Fourth Edition. F. A. Davis Company, Philadelphia, 2005.
Diğer Kaynaklar: 1. Soderberg GL. Kinesiology. Second Edition. William&Wilkins a Waverly Company, Baltimore, 2005.
2. Lippert LS. Clinical Kinesiology and Anatomy. Fourth Edition. F. A. Davis Company, USA, 2006.
3. Levangie PK, Norkin CC. Joint Structure and Function: a Comprehensive Analysis. Fourth Edition. F. A. Davis Company, Philadelphia, 2005.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 2
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 3
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 1
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 2
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86