FTR307 Nörolojik RehabilitasyonKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR307
Course Name: Nörolojik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BEYZA DAL
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Nurten Eskiyurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarında klinik özellikler, nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Santral ve periferik sinir sisteminin enfeksiyöz, vasküler, travmatik, dejeneratif ve idiopatik hastalıklarında fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışabilme
2) Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarının belirtilerini sorgulayabilme
3) Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri tartışabilme
4) Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verebilme
5) Nörolojik hastalıkların tedavisine yönelik fizyoterapi yöntemlerine karar verebilme
6) Nörolojik hastalıkların tedavisinde etkin rol alabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel giriş, değerlendirme yöntemleri, kas tonusu, nörolojik bozukluklar, kasreedükasyonu prensipleri ve uygulamaları
2) Serebrovasküler olay ve rehabilitasyonu 1
3) Serebrovasküler olay ve rehabilitasyonu 2
4) Beyin tümörleri ve spinal kord yaralanmalarında rehabilitasyon yaklaşımları
5) Ekstrapiramidal sistem hastalıklarında rehabilitasyon yaklaşımları:Parkinson
6) Ekstrapiramidal sistem hastalıklarında rehabilitasyon yaklaşımları: MS
7) Koordinasyon bozuklukları ,değerlendirme, Frenkel koordinasyon egzersizler
8) Merkezi sinir sisteminin konjenital hastalıkları: Spina bifida, Hidrosefali
9) Merkezi sinir sisteminin dejeneratif hastalıkları : Amyotrofik Lateral Skleroz, Alzheimer
10) Nöromüsküler hastalıklarda değerlendirme
11) Nöromüsküler hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları
12) MSS enfeksiyöz hastalıkları: Polio,Guillian- Barre, Transvers Myelit, Menenjit-Ensefalit
13) Periferik sinir yaralanmaları : fasial sinir, brakial pleksüs, torakal spinal sinirler,lumbo-sakral pleksüs genel anatomi bilgileri tekrarı, yaralanmaları, değerlendirme, fizyoterapi rehabilitasyon yöntemlerinin uygulanması
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları

Instructor's lecture notes
Diğer Kaynaklar: -Fizyoterapi Rehabilitasyon Nörolojik Rehabilitasyon&Kardiyopulmoner Rehabilitasyon -Cilt 3; 2016, Ayşe Karaduman.
-Nörolojik Hastalıkların Rehabilitasyonu; 2017, Turgut Göksoy.
- Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002, Edward S.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 2
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 3
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 2
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 3
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116