Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR309 | ||||
Course Name: | Romatizmal Hastalıklarda Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BEYZA DAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Durmuş Turgut GÖKSOY | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı romatizmal hastalıklara fizyoterapi ve rehabilitasyon sistemine yönelik değerlendirme ve tedavi yaklaşımları açısından geniş bir bakış açısı kazandırmaktır |
Dersin İçeriği: | Bu ders romatizmal hastalıklarda immünogenetik sistem, romatizmal hastalıklarda değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımları, romatizmal hastalıklarda akut, subakut, kronik ağrı ve rehabilitasyonu, ankilozan spondilit, osteoartrit, nonartiküler romatizmal hastalıklar, miyofasyal ağrı sendromu, güvenil romatizmal hastalıklarve romatoid artrid, bilişsel egzersiz tedavi yaklaşımlarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Romatizmal hastalıklar ve immünogenetik sistemin tanımını yapabilme 2) Kronik ağrıyı tanımlayabilme 3) Kronik ağrı ile başa çıkma yöntemlerini açıklayabilme 4) Romatizmal hastalıklarda değerlendirme yöntemlerini öğrenebilme 5) Romatizmal hastalıklara egzersiz tedavi yaklaşımları getirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Romatolojiye giriş | |
2) | İmmünite enflamasyon ve mekanizmaları | |
3) | Bağişiklik inflamasyon ve ağrı tanımları | |
4) | Romatizmal hastaliklarda akut, subakut, kronik ağrı ve rehabilitasyonu | |
5) | Juvenil romatizmal hastalıklar | |
6) | Romatoid artrit rehabilitasyonu | |
7) | Ankilozan spondilit rehabilitasyonu I | |
8) | Ankilozan spondilit rehabilitasyonu II | |
9) | Osteoartrit tanısı ve rehabilitasyonu | |
10) | Nonartiküler romatizmal hastaliklar I | |
11) | Nonartiküler romatizmal hastaliklar II | |
12) | Miyofasyal ağrı sendromu ve rehabilitasyonu 1 | |
13) | Miyofasyal ağrı sendromu ve rehabilitasyonu II | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanının ders notları Instructor's lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | -Romatizmal Hastalıkların Tanı ve Tedavisi; 2002, Turgut Göksoy. -Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları; 2014, Turgut Göksoy. -Friis RH, Sellers TA. Sudbury, Mass:Jones and Bartlett Publishers, 2009. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 1 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 1 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 1 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 1 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |