FTR309 Romatizmal Hastalıklarda RehabilitasyonKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR309
Course Name: Romatizmal Hastalıklarda Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BEYZA DAL
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Durmuş Turgut GÖKSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı romatizmal hastalıklara fizyoterapi ve rehabilitasyon sistemine yönelik değerlendirme ve tedavi yaklaşımları açısından geniş bir bakış açısı kazandırmaktır
Dersin İçeriği: Bu ders romatizmal hastalıklarda immünogenetik sistem, romatizmal hastalıklarda değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımları, romatizmal hastalıklarda akut, subakut, kronik
ağrı ve rehabilitasyonu, ankilozan spondilit, osteoartrit, nonartiküler romatizmal hastalıklar, miyofasyal ağrı sendromu, güvenil romatizmal hastalıklarve romatoid artrid, bilişsel
egzersiz tedavi yaklaşımlarını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Romatizmal hastalıklar ve immünogenetik sistemin tanımını yapabilme
2) Kronik ağrıyı tanımlayabilme
3) Kronik ağrı ile başa çıkma yöntemlerini açıklayabilme
4) Romatizmal hastalıklarda değerlendirme yöntemlerini öğrenebilme
5) Romatizmal hastalıklara egzersiz tedavi yaklaşımları getirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Romatolojiye giriş
2) İmmünite enflamasyon ve mekanizmaları
3) Bağişiklik inflamasyon ve ağrı tanımları
4) Romatizmal hastaliklarda akut, subakut, kronik ağrı ve rehabilitasyonu
5) Juvenil romatizmal hastalıklar
6) Romatoid artrit rehabilitasyonu
7) Ankilozan spondilit rehabilitasyonu I
8) Ankilozan spondilit rehabilitasyonu II
9) Osteoartrit tanısı ve rehabilitasyonu
10) Nonartiküler romatizmal hastaliklar I
11) Nonartiküler romatizmal hastaliklar II
12) Miyofasyal ağrı sendromu ve rehabilitasyonu 1
13) Miyofasyal ağrı sendromu ve rehabilitasyonu II
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları

Instructor's lecture notes
Diğer Kaynaklar: -Romatizmal Hastalıkların Tanı ve Tedavisi; 2002, Turgut Göksoy.
-Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları; 2014, Turgut Göksoy.
-Friis RH, Sellers TA. Sudbury, Mass:Jones and Bartlett Publishers, 2009.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 1
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 2
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 1
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 1
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86