Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR403 | ||||
Course Name: | Klinik Uygulama I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Üniversitenin klinik çalışma prensiplerine uygun olarak genel fizyoterapi, ortopedik fizyoterapi ve spor fizyoterapisi ve rehabilitasyonu alanlarında öğrencilere klinik deneyim kazandırma |
Dersin İçeriği: | Genel fizyoterapi, ortopedik fizyoterapi ve spor fizyoterapisi ve rehabilitasyon alanlarında klinik deneyimlerini geliştirmeleri, ve hasta dökümantasyon becerileri kazandırılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyonda beceri geliştirme 2) Fizyoterapi ve rehabilitasyonda değerlendirme becerileri geliştirme 3) Problem çözme becerilerini kazanma 4) Dokümantasyon becerilerini kazanma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | klinik uygulama | |
2) | klinik uygulama | |
3) | klinik uygulama | |
4) | klinik uygulama | |
5) | klinik uygulama | |
6) | klinik uygulama | |
7) | klinik uygulama | |
8) | klinik uygulama | |
9) | klinik uygulama | |
10) | klinik uygulama | |
11) | klinik uygulama | |
12) | klinik uygulama | |
12) | klinik uygulama | |
13) | klinik uygulama | |
14) | klinik uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 3 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 2 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 2 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 3 |
Staj/Yerinde Uygulama |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Derse Özgü Staj | 14 | 16 | 224 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Toplam İş Yükü | 308 |