FTR405 Fizyoterapi Klinik Problem Çözme IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR405
Course Name: Fizyoterapi Klinik Problem Çözme I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Meltem Çelik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamındaki sağlıklı veya hasta popülasyonun sorunlarını değerlendirerek analiz etme ve çözümleme konusunda grup çalışması, probleme dayalı eğitim yolu ile dört yıllık lisans eğitimi sürecinde elde edilen bilgilerin entegre edilmesi, literatür taraması ve sunum becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders Klinik problem çözme, mantık yürütme ve fizyoterapi becerilerini kullanarak fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilişkili çözüm önerilerinin tartışılmasını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Olgunun değerlendirilerek problemlerinin saptanması
2) Olgu ile ilgili problemleri listeleme ve gruplama
3) Bu problemlerin kısa ve uzun sürede çözümüne yönelik tedavi programını tasarlayabilme becerisini geliştirebilme
4) Grup çalışması, iş birliği, iş bölümü, ortak bakış açısı, davranış ve tutum geliştirilmesine katkıda bulunma.
5) Sunum ve iletişim becerilerini kazandırmak ve geliştirme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sportif yaralanma geçirmiş bir vakanın incelenmesi
2) Sportif yaralanma geçirmiş bir vakanın incelenmesi
3) Muskuloskeletal yaralanma geçirmiş bir vakanın incelenmesi
4) Geriatrik bir vakanın incelenmesi
5) Pediatrik bir vakanın incelenmesi
6) Erişkin nörolojik bir vakanın incelenmesi
7) Kognitif etkilenimi olan bir vakanın incelenmesi
8) Yoğun bakım sürecinde olan bir vakanın incelenmesi
9) Muskuloskeletal yaralanma geçirmiş bir vakanın incelenmesi
10) Ortopedik cerrahi geçirmiş bir vakanın incelenmesi
11) Ortopedik cerrahi geçirmiş bir vakanın incelenmesi
12) Kardiyak cerrahi geçirmiş bir vakanın incelenmesi
13) Erişkin nörolojik bir vakanın incelenmesi
14) Genel tekrar ve tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dört yıllık lisans eğitimi sırasında elde edilen teorik ve pratik ders notları ve kitaplar.
Diğer Kaynaklar: Dört yıllık lisans eğitimi sırasında elde edilen teorik ve pratik ders notları ve kitaplar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 2
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 2
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 3
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 3
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 3
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86