FTR408 Fizyoterapide Özel Konular IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR408
Course Name: Fizyoterapide Özel Konular II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Okan Şahin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencinin farklı ve spesifik alanlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları yapabilmesidir.
Dersin İçeriği: Bu ders hamilelik, kadın doğum, kanser, kronik ağrı, migren, şiddet sonrası fizyoterapi ve yanıkta fizyoterapi ve rehabilitasyon gibi özel konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı ve spesifik alanlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon prensiplerinin öğrenilmesi
2) Farklı ve spesifik alanlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmesi yapabilme
3) Farklı ve spesifik alanlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon protokolü planlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yanık ve rehabilitasyonu
2) Kanser ve rehabilitasyonu
3) Sporcularda görülen omuz patolojileri
4) Migren ve rehabilitasyon
5) Şiddet sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon
6) Gebelikte görülen problemler
7) Gebelikte görülen problemlerde fizyoterapi
8) Spor yaralanmaları sonrası kognitif rehabilitasyon
9) Ağrı ve Otonom disfonksiyon ilişkisi
10) Vestibüler hastalıklarda değerlendirme
11) Vestibüler problemlerde rehabilitasyon
12) Kronik ağrı ve yönetimi
13) Jinekolojik problemlerde rehabilitasyon
14) Genel tekrar ve tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Jeannie Burt, Gwen White; “Lymphedema: A Breast Cancer Patient’s Guide to Prevention and Healing” Turner Publishing Company 2006
2- Hildegard Wittlinger; “Manuellen Lymphdrainage nach Dr. Vodder” Thieme Verlag 2008
3- Michael Földi; “Grundlagen der manuellen Lymphdrainage” Elservier
Diğer Kaynaklar: 1-Jeannie Burt, Gwen White; “Lymphedema: A Breast Cancer Patient’s Guide to Prevention and Healing” Turner Publishing Company 2006
2- Hildegard Wittlinger; “Manuellen Lymphdrainage nach Dr. Vodder” Thieme Verlag 2008
3- Michael Földi; “Grundlagen der manuellen Lymphdrainage” Elservier

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 2
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 3
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 3
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 2
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86