FTR410 SeminerKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR410
Course Name: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mezuniyet öncesi bir alanda kapsamlı bir literatür çalışması yaparak yazılı ve sözlü bir sunum hazırlama becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (FTR) alanında öğrencinin seçeceği bir konuyu incelemesi, literatür bilgisi ile desteklemesi ve sunmasını içerir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Seçilmiş konularda bilgiyi geliştirmek
2) Özel konulara ilişkin problem çözme
3) Kanıta dayalı bilgiye ulaşma becerilerini geliştirme
4) Yazılı ve sözlü sunumlarda beceriyi arttırma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
2) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
3) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
4) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
5) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
6) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
7) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
8) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
9) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
10) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
11) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
11) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
12) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
13) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma
14) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu ve tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrenci seminer sunumları
Diğer Kaynaklar: Öğrenci seminer sunumları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 2
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 3
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Beyin fırtınası /Altı şapka
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Seminer 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 14 2 28
Toplam İş Yükü 84