SBF107 Genel MikrobiyolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF107
Course Name: Genel Mikrobiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Asiye Karakullukçu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Genel mikrobiyolojide kullanılan araç gereç ve yöntemleri öğrenmek. İnsanlarda hastalık etkeni olan mikroorganizmaların genel özelliklerini tanımak, bulaşma ve korunma yolları hakkında bilgi sahibi olmak ve yaptığı hastalıkları değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders Mikroorganizmaların Tarihçesi, Mikroorganizmaların Sınıflandırılması, Prokaryotik ve Eukaryotik Hücre Yapıları, Mikroorganizmaların Büyüme ve Çoğalması, Bakteri Morfoloji, Fizyoloji ve Beslenmesi, Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri, Virüslerin Morfoloji ve Fizyolojisi, Fungiler (Küfler ve Mayalar), Parazitlerin Morfoloji ve Fizyolojisi, Beslenme ve Mikrobiyom, Mikroorganizmaların Sağlık ve Endüstriye Etkileri, İmmünite ve İmmün Cevap, Hastalık Etkenleri ve Kontrolü; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mikroorganizmaları tanır, sınıflandırır.
2) Mikroorganizma genetiğini açıklar.
3) Mikroorganizmaların bulaşma ve bundan korunma yollarını özetler.
4) Mikroorganizmaların yaptığı hastalıkları açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikroorganizmaların Tarihçesi ve Sınıflandırılması Blackboarda yüklü ders notları
2) Mikroorganizmaların Büyüme ve Çoğalması Blackboarda yüklü ders notları
3) Bakterilerin Morfolojisi, Fizyolojisi ve Beslenmesi Blackboarda yüklü ders notları
4) Fungiler (Küfler ve Mayalar) Blackboarda yüklü ders notları
5) Virüslerin Morfolojisi, Fizyolojisi, Üremesi ve Hastalık Etkenleri Blackboarda yüklü ders notları
6) Parazitlerin Morfoloji, Fizyolojisi, Üremesi ve Hastalık Etkenleri Blackboarda yüklü ders notları
7) Normal flora, enfeksiyon hastalıkları ile ilgili temel kavramlar, enfeksiyon zinciri ve basamakları Blackboarda yüklü ders notları
8) ARA SINAV
9) Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri Blackboarda yüklü ders notları
10) Bakterilerin Sağlık ve Endüstriye Etkileri Blackboard'a yüklü ders notları
11) Beslenme ve Mikrobiyom Blackboarda yüklü ders notları
12) Mantarların Sağlık ve Endüstriye Etkileri Blackboarda yüklü ders notları
13) Virüslerin Sağlık ve Endüstriye Etkileri Blackboarda yüklü ders notları
14) İmmünite ve İmmün Cevap Blackboarda yüklü ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Levinson, W. (2009). Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Güneş Tıp Kitapevi
2. Tünger, A. Çavuşoğlu, C. Korkmaz, M. (2005). Asya Mikrobiyoloji, Asya Tıp
Kitapevi, İzmir.
Diğer Kaynaklar: 1. Levinson, W. (2009). Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Güneş Tıp Kitapevi
2. Tünger, A. Çavuşoğlu, C. Korkmaz, M. (2005). Asya Mikrobiyoloji, Asya Tıp
Kitapevi, İzmir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 1
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 1
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 2
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 1
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 1
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 1
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 1
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 1
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme.
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86