MBG201 GenetikKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MBG201
Course Name: Genetik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BAHAR İNCE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Reyhan Zeynep Gündoğdu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders içerik olarak öğrencilere Genler, kromozomlar, genetik çeşitlilik bilgilerinin detaylı olarak kazandırılmasını amaçlamaktadır. Öte yandan Organizmaların genetiğini ve Populasyonların genetiğinin öğretip, genetik bilgi üzerinden DNA replikasyon ve varyasyonlar ile gen ekspresyonunun bütünüyle anlaşılmasını sağlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders içerik olarak Genler, Kromozomlar ve Kalıtım; Mitoz ve Mayoz bölünmeler, Mendel Genetiği, Kromozom haritaları, Kromozom mutasyonları, DNA yapısı, replikasyon, Ekspresyon ve Genetil bilginin Replikasyonu; Genetik kod, Translasyon, Protein sentezi, Gen mutasyonları gibi konuları kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel genetik algısına detaylı olarak bakabilmeyi öğrenebilmeli
2) Mendel genetiğini, genotip ve fenotip olarak genlerin etkisini anlayabilmeli
3) Oluşan gen ve kromozom mutasyonlarının etkilerini anlayabilmeli
4) Kromozom ve DNA yapılarını, gen bölgelerini anlayabilmeli

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genetiğe giriş, mitoz mayoz bölünmeler Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
2) Mendel genetiği ve kromozom haritaları Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
3) Bakteri ve bakteriyofajların genetik analizi Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
4) Cinsiyet kromozomları ve kararlılığı Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
5) Kromozom mutasyonları Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
6) DNA yapısı Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
7) Çoğaltma ve yeniden birleştirme Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
8) Ara Sınav
9) Kromozomlarda DNA organizasyonu Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
10) Genetik kod ve Transkripsiyon Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
11) Çeviri ve Protein Sentez Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
12) Gen mutasyonları, DNA onarım hasarı Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
13) DNA onarımı ve değişiklikleri Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
14) Prokaryotlarda gen ekspresyözü Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
15) Ökaryotlarda gen ifadesi Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
16) Final Sınavı
17) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition.
Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
Diğer Kaynaklar: Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition.
Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.
Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Eighth Edition. Genes IX Benjamin Lewin, Ninth Edition.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. 1
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. 3
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır 3
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. 2
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. 3
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. 3
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 3
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. 2
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. 2
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. 2
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. 3
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. 2
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. 2
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 48 48
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 186