Moleküler Biyoloji ve Genetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MBG311 | ||||
Course Name: | Biyogirişimcilik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EBUZER KALYONCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Ebuzer Kalyoncu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, "Adım Biyogirişimcilik: Biyoteknoloji Girişimci ve Yatırımcılarına Yol Haritası" kitabında sunulan içeriğe odaklanarak biyoprenörlüğün kavramlarını ve pratik yönlerini incelemektedir. Öğrenciler biyoprenörlüğün temelleri, biyoteknoloji girişimlerini oluşturma ve yönetme süreci ve yatırımcıların biyoteknoloji endüstrisindeki rolü hakkında bilgi edinecekler. Dersler, vaka çalışmaları ve ödevler aracılığıyla öğrenciler, biyoteknoloji sektöründe biyoprenörler veya yatırımcılar olarak başarılı olmak için gerekli bilgi ve becerileri geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: | 1. Girişimcilik ve Biyoteknolojiye Giriş 2. Biyoteknoloji ve Yaşam Bilimlerinde Girişimcilik 3. Biyoteknolojide İş ve Ürün Geliştirme Süreçleri 4. Biyoteknolojik İlaç Pazarı 5. Yaşam Bilimlerinde İnovasyon 6. İş fikri Geliştirmek 7. İş Planı Nedir ve Nasıl Hazırlanır 8. Yatırım Bulma Yolunda İyi 'Pitch' Nasıl Olmalı 9. Yol Haritası |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Belirlenen ders içeriği ile aşağıdaki temel kazanımların sağlanması hedeflenmiştir; - Biyoprenörlüğün temel kavramlarını ve teorilerini anlamak - Biyoteknoloji girişimlerini kurmak ve yönetmekle ilgili adımları keşfetmek. - Biyoteknoloji endüstrisindeki zorluklar ve fırsatlar hakkında bilgi edinmek - Başarılı biyoteknoloji başlangıç vaka incelemelerini analiz edin ve gerçek dünya örneklerinden öğrenmek - Biyoteknoloji yatırım fırsatlarını değerlendirmek ve iş planları oluşturmak için beceriler geliştirmek - Biyoprenörlük bağlamında eleştirel düşünme, problem çözme ve takım çalışması becerilerini teşvik etmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Girişimcilik ve Biyoteknolojiye Giriş | |
2) | 2. Biyoteknoloji ve Yaşam Bilimlerinde Girişimcilik | |
3) | 3. Biyoteknolojide İş ve Ürün Geliştirme Süreçleri | |
4) | 4. Biyoteknolojik İlaç Pazarı | |
5) | 5. Yaşam Bilimlerinde İnovasyon | |
6) | 6. İş fikri Geliştirmek | |
7) | 7. İş Planı Nedir ve Nasıl Hazırlanır | |
8) | 8. İş Planı Hazırlama | |
9) | 9. İş Planı Hazırlama | |
10) | 10. Yatırım Bulma Yolunda İyi 'Pitch' Nasıl Olmalı | |
11) | 11. Yol Haritası | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Adım Adım Biyogirişimcilik: Biyoteknoloji Girişimci ve Yatırımcılarına Yol Haritası (Editör Sevgi Salman Ünver, Işıl Aksan Kurnaz, 2019) 1. Bioentrepreneurship Step by Step: Roadmap for Biotechnology Entrepreneurs and Investors (Editor Sevgi Salman Ünver, Işıl Aksan Kurnaz, 2019) |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. | 1 |
2) | Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. | 1 |
3) | Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır | 1 |
4) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. | 3 |
5) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. | 2 |
6) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. | 1 |
7) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | 2 |
8) | Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. | 3 |
10) | Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. | 2 |
11) | Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. | 3 |
12) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. | 3 |
13) | Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. | 2 |
14) | Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 12 | 3 | 36 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 25 | 25 | ||||
Ödevler | 1 | 25 | 25 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 106 |