MBG407 Yaz StajıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MBG407
Course Name: Yaz Stajı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SONER AKSU
Dersi Veren(ler): Soner Aksu, PhD
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında faaliyet gösteren bir kurumda öğrencilerin staj yapmasıdır. Bu şekilde öğrenim gördüğü alanda ticari yada akademik çalışmalar yapan bir şirkette çalışarak iş hayatı hakkında deneyim sahibi olması ve öğrendiklerini uygulaması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Bu teorik bir ders değildir. öğrencinin staj yaptığı kurumun faaliyet konusuna göre stajın içeriği ve deneyim kazanılacak yetkinlikler değişkenlik gösterecektir. Öğrencinin sunacağı staj defteri ile staj ve içeriği değerlendirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Alanındaki güncel deneysel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
2) Deneysel çalışma ve analizleri belirli test protokolleri kapsamında yerine getirebilir.
3) Belirli bir laboratuvar yada birimde belirlenen kurallara göre çalışabilme.
4) Çalışmalar kapsamında yapılanlar hakkında birim sorumluları veya uzman kişilere sunum ve raporlama yapabilme.
5) Bağımsız olarak çalışabilme ve muhtemel sorunlara çözüm üretebilme, öneri ve tavsiyelerde bulunabilme.
6) Ekip halinde çalışabilme, görev sorumluluklarını yerine getirme.
7) Çalışma yapılan kurumda uygulanan kalite yönetim sistemlerine hakim olma ve bu yönetim sistemlerinin gereğine göre hareket etme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik bir ders olmadığından haftalık ders planı bulunmamaktadır. Öğrencinin staj faaliyetleri sunacağı staj defteri incelenerek değerlendirilecektir. Test/Analiz yöntemleri, standart test protokolleri, görsel ve yazılı kaynaklar. Veri bankaları ve online kaynaklar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Staj yapılan yerin ve yapılan çalışmaların gerektirdiği, yönergeler, yönetmelikler, test/analiz standartları, deney protokolleri, cihaz kullanım kılavuzları. Basılı ve web tabanlı bilgi kaynakları.
Diğer Kaynaklar: Directives, regulations, test / analysis standards, test protocols, device user manuals required by the place of internship and the work carried out. Printed and web-based information resources.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. 1
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. 3
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır 3
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. 2
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. 1
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. 1
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. 2
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. 2
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak.
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. 3
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. 1
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. 1
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Rapor Yazma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Raporlama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Derse Özgü Staj 8 20 160
Sunum / Seminer 1 2 2
Rapor Teslimi 1 4 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 168