Mekatronik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEK101 | ||||
Course Name: | Mekatronik Mühendisliğine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZBEY Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mekatronik Mühendisliğine Giriş, öğrencilerin mühendislik alanında temel bilgileri alabileceği bir giriş dersidir. Bu ders, mühendisliğin temellerini, karar vermeyi desteklemek amacıyla verilerin incelenmesini ve modellenmesini öğretir. Ayrıca, öğrencilerin mekatronik mühendisliğinin tarihçesini, çalışma alanlarını ve ürün geliştirme süreçlerini anlamalarını hedefler. Ders kapsamında, bilimsel araştırma yöntemleri de gözden geçirilir ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken teknikleri öğrenmeleri sağlanır. |
Dersin İçeriği: | - Mühendislik Kavramı; Mühendislik Tarihi ve Gelişimi; Mühendislikte Terminoloji - Mühendislik Disiplinleri - Bilgi, Veri ve Veri Tipleri; Veri Bilimine Giriş; Veri Bilimi Uygulamaları - Veri Bilimi Araçları ve Süreci - Bilgi ve İletişim Teknolojileri; Donanım Bileşenleri - Yazılım Bileşenleri, Veri Tabanları ve Ağ Bileşenleri - Mekatronik Kavramının Tarihçesi; Mekatronik Mühendisinin Çalışma Alanları - Mekatronikte Ürün Geliştirme Süreci - Bilimsel Araştırmaya Giriş ve Bilimsel Araştırma Süreçleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislin temel kavramlarını öğrenmek; Mühendisliğin temel sorumluluklarını ve becerilerini öğrenmek; Mühendisliğin tarihsel gelişimini kavramak; Farklı mühendislik dallarını açıklamak. 2) Veri ve veri tiplerini açıklayabilmek; Veri bilimi uygulamalarını ve araçlarını öğrenmek; Bilgi ve iletişim teknolojileri kavramını açıklayabilmek; Donanım bileşenlerini açıklayabilmek; Programlama dilleri ve konseptini anlamak. 3) Mekatronik kavramını ve tarihçesini öğrenmek; Mekatronik mühendisliğinin çalışma alanlarını kavramak; Mekatronik mühendisliğinde ürün geliştirme sürecini anlamak. 4) Bilimsel kavramını önemini ve özelliklerini öğrenmek; Bilimsel araştırma süreçlerini kavramak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Mühendisliğe Giriş: Mühendislik Kavramı; Mühendislik Tarihi ve Gelişimi; Mühendislikte Terminoloji | |
3) | Mühendislik Disiplinleri | |
4) | Veri Bilimi: Bilgi, Veri ve Veri Tipleri; Veri Bilimine Giriş; Veri Bilimi Uygulamaları | |
5) | Veri Bilimi: Veri Bilimi Araçları ve Süreci | |
6) | Bilgisayar ve Teknoloji: Bilgi ve İletişim Teknolojileri; Donanım Bileşenleri | |
7) | Bilgisayar ve Teknoloji: Yazılım Bileşenleri; Veri Tabanları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Bilgisayar ve Teknoloji: Ağ Bileşenleri | |
10) | Mekatroniğin Temelleri: Mekatronik Kavramının Tarihçesi; Mekatronik Mühendisinin Çalışma Alanları | |
11) | Mekatroniğin Temelleri: Mekatronikte Ürün Geliştirme Süreci | |
12) | Mühendislikte Bilimsel Araştırma: Bilimsel Araştırmaya Giriş | |
13) | Mühendislikte Bilimsel Araştırma: Bilimsel Araştırma Süreçleri | |
14) | Dönem Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 1 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 1 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 122 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |