Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY201 | ||||
Course Name: | Odyolojik Değerlendirme Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Betül Özdemir Aktaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, odyolojik ölçüm ve değerlendirmeye ait tanı ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmesini sağlar. İşitmenin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler konusunda temel bilgi verir |
Dersin İçeriği: | Bu derste odyolojik tanılamanın yapılabilmesi için gerekli olan subjektif ve objektif test yöntemlerinin özellikleri ve hastaya uygulanması anlatıldıktan sonra tüm test yöntemlerinin birlikte değerlendirilmesinin önemi vurgulanmaktadır. İletim, mikst ve sensorinöral işitme kayıplarının tanı yöntemlerinin anlatılmasının yanısıra fizyolojik ve santral işitme kayıpları konusunda bilgi verilmektedir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 İşitme test yöntemlerini açıklar 2 Ayırıcı tanı yöntemlerinin neler olduğunu belirler 3 Hastalığa uygun test yöntemlerini belirleyebilmeyi kazandırır 4 Öğrencinin test sırasında hasta ile olan iletişimini tanımlar 5 Uygulanan işitme testi sonucunda, değerlendirme sonuçlarının yazılı ve sözlü olarak nasıl ifade edileceğini öğretir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Ders içeriği ve işleyiş hakkında genel bilgilendirme 2 Patolojiye göre işitme kayıplarının nedenleri, sınıflandırması, vaka değerlendirme ve hikaye alma 3 Saf Ses Odyometrisi: Odyogram yorumlama 4 Konuşma testleri ve odyolojik tanıdaki yeri 5 Maskeleme: Klinik uygulamalar 6 Maskeleme: Vaka Örnekleri 7 İnteraktif vaka çalışmaları 8 Ara sınav 9 Elektroakustik immitansmetri bulgularının hastalığa göre tekrar yorumu 10 Koklear ve nöral işitme kayıplarının ayırt edilmesinde kullanılan güncel testler 11 Otoakustik emisyon ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri 12 Elektrokokleografi ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri 13 ASSR ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri 14 İşitsel Beyinsapı Cevapları ve odyolojik tanıdaki yeri II 15 Subjektif ve objektif test yöntemlerinin, patolojiye göre karşılaştırılması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 2 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 2 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 3 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 3 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 3 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 7 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 23 |
Projeler | 2 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 5 | 30 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 50 | 50 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 167 |