ODY208 Pediatrik OdyolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY208
Course Name: Pediatrik Odyoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pediatrik grupta uygulanan subjektif ve objektif işitsel testlerin yapılmasında gerekli olan bilgi ve becerilerin edinilmesini sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği: 1. Çocuklarda işitme neden önemlidir?
2. İşitme kaybının erken tanılanması
3. Yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları
4. Ülkemizde ulusal işitme taraması programları
5. Çocuklarda odyolojik değerlendirme
6. Çocuklarda odyolojik değerlendirme 2
7. Genel tekrar
8. Orta kulak ölçümleri
9. Elektrofizyolojik değerlendirme
10. İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi
11. Bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi
12. CI değerlendirmesi
13. İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu
14. İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu 2

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aile eğitimi ve danışmanlığı ile doğru yönlendirmeleri yapabilme
1) Pediatrik grupta görülen işitme kaybı nedenlerini açıklayabilme
2) Bebek ve çocuklarda kullanılan terimleri bilebilme
3) Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini bilebilme
4) İnfant ve çocuklarda işitme testi protokollerini bilebilme ve uygulayabilme
5) İşitme kaybı teşhisini koyabilme ve rehabilitasyon sürecini başlatabilme
6) Pediatrik gruptaki işitme teknolojilerini bilebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuklarda işitme neden önemlidir? yok
2) İşitme kaybının erken tanılanması yok
3) Yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları yok
4) Türkiye'de ulusal işitme taraması programları yok
5) Çocuklarda odyolojik değerlendirme yok
6) Çocuklarda odyolojik değerlendirme 2 yok
7) Genel tekrar yok
8) Orta kulak ölçümleri yok
9) Elektrofizyolojik değerlendirme yok
10) İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi yok
11) Bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi yok
12) Koklear implant değerlendirmesi yok
13) İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu yok
14) İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu 2 yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Turan, Z. (2017). İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Ankara: Pegem Akademi
-Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River:NJ
-Assessment Hearin Loss. Handbook of Clinical Audiology, 6 th Edition. Eds. Chief. Jack Katz, Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, p.
545-563.
Diğer Kaynaklar: -Turan, Z. (2017). İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Ankara: Pegem Akademi
-Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River:NJ
-Assessment Hearin Loss. Handbook of Clinical Audiology, 6 th Edition. Eds. Chief. Jack Katz, Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, p.
545-563.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 3
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 3
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 2
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 2
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 2
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 3
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 3
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 2
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 3 % 0
Projeler 3 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Ödevler 10 7 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Toplam İş Yükü 113