ODY403 Bitirme Projesi IKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY403
Course Name: Bitirme Projesi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri tez çalışmasının planlaması, literatür araştırması yapılması, sonuçlar, tartışma, özet ve referansların belirtilmesi ile rapor halinde yazılması ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: 1 Proje tanımı ve gereksinimi
2 Proje Hazırlama Aşamaları
3 Proje Hazırlığında Kullanılan Metotlar
4 Proje Hazırlığında Kullanılan Metotlar
5 Proje Türleri
6 Araştırma Türleri
7 Araştırma Türleri
8 Örnek Proje Uygulaması
9 Projenin Uygulaması
10 Projenin Uygulaması
11 Projenin Uygulaması
12 Projenin Uygulaması
13 Projenin Değerlendirilmesi
14 Projenin Değerlendirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma etik ilkelerinin önemini kavrayabilme.
2) Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklayabilme.
3) Bir hipotez doğrultusunda araştırma planlayabilme.
4) Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme, verilerin sonuçlarını yorumlayabilme.
5) Araştırmayı anlaşılır bir şekilde raporlayabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje tanımı ve gereksinimi Yok
2) Proje Hazırlama Aşamaları Yok
3) Proje Hazırlığında Kullanılan Metotlar Yok
4) Proje Hazırlığında Kullanılan Metotlar Yok
5) Proje Türleri Yok
6) Araştırma Türleri Yok
7) Araştırma Türleri Yok
8) Örnek Proje Uygulaması Yok
9) Projenin Uygulaması Yok
10) Projenin Uygulaması Yok
11) Projenin Uygulaması Yok
12) Projenin Uygulaması Yok
13) Projenin Değerlendirilmesi Yok
14) Projenin Değerlendirilmesi Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ayşan, E. Bilimsel makale ve tez yazımı. Nobel Tıp. İstanbul. 2017. ISBN: 9786053352747.
Diğer Kaynaklar: -Timuralp, B. Sağlık bilimlerinde yazar-hakem-editör : notlar ve örnekler. Nobel Tıp. İstanbul. 2017. ISBN: 9786053352983
-KÜLAH, B., & KÜLAH, B. BİLİMSEL MAKALE YAZIMININ ESASLARI. Bozok Tıp Dergisi, 5(1), 53-58.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 1
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 1
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 2
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 1
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 2
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 1
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 1
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 2
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 2 % 0
Devam 13 % 0
Uygulama 1 % 0
Final 1 % 50
Yazma Ödev Dosyası 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 38
Sunum / Seminer 4 8
Proje 13 13
Ödevler 14 28
Küçük Sınavlar 9 9
Rapor Teslimi 12 12
Final 1 1
Toplam İş Yükü 165