PSI301 Kişilik Kuramları-IKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI301
Course Name: Kişilik Kuramları-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP PINAR COHEN
Dersi Veren(ler): Dr. Zeynep Pınar Cohen
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere kişilik kuramlarını tanıtmaktır. Dersin sonunda öğrencilerin kişiliğe etki eden faktörleri kişilik kuramları içinde anlayıp değerlendirmeleri ve bu kapsamda psikopatolojinin gelişimi konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, kişilik ve temel kavramlar, psikodinamik yaklaşımlar başlığı altındaki psikanalitik kuram, analitik psikoloji, bireysel psikoloji, kişilerarası ilişkiler kuramı, psikanalitik sosyal kuram ile hümanistik yaklaşım kuramları, ego kuramcıları, nesne ilişkileri kuramı, bağlanma kuramı ve davranışçı ve bilişsel yaklaşımlardan klasik davranışçı kuram, psikanalitik davranışçı kuram ve sosyal bilişsel kuramdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kişilik nedir, nasıl oluşur, etki eden faktörleri bilebilir
2) Farklı kişilik kuramlarının kişiliği nasıl açıkladığını bilebilir
3) Kişilik kuramlarının kişiliğin normal gelişimini ve psikopatolojiyi nasıl açıkladığını bilebilir
4) Kişiliğin doğasını ve kökenlerini kuramlara dayanarak açıklayabilir
5) Kişilik kuramlarını bilimsel olarak anlayabilir, yorumlayabilir, karşılaştırabilir, eleştirebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişilik ve temel kavramlar
2) Psikanalitik kuram
3) Psikanalitik kuram (devam)
4) Analitik psikoloji
5) Bireysel psikoloji
6) Kişilerarası ilişkiler kuramı
7) Psikanalitik sosyal kuram
8) İnsancıl psikanalitik kuram
9) Ego kuramı
10) Nesne ilişkileri kuramı
11) Bağlanma kuramı
12) Klasik ve radikal davranışçı kuramlar
13) Psikanalitik davranışçı kuram
14) Sosyal bilişsel kuram

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Geçmişten günümüze KİŞİLİK KURAMLARI, Ed. Burhan Çapri, 1. Basım, 2020. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Konu ile ilgili alanyazından makaleler, sunum içerikleri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 90