Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI301 | ||||
Course Name: | Kişilik Kuramları-I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP PINAR COHEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Zeynep Pınar Cohen | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere kişilik kuramlarını tanıtmaktır. Dersin sonunda öğrencilerin kişiliğe etki eden faktörleri kişilik kuramları içinde anlayıp değerlendirmeleri ve bu kapsamda psikopatolojinin gelişimi konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, kişilik ve temel kavramlar, psikodinamik yaklaşımlar başlığı altındaki psikanalitik kuram, analitik psikoloji, bireysel psikoloji, kişilerarası ilişkiler kuramı, psikanalitik sosyal kuram ile hümanistik yaklaşım kuramları, ego kuramcıları, nesne ilişkileri kuramı, bağlanma kuramı ve davranışçı ve bilişsel yaklaşımlardan klasik davranışçı kuram, psikanalitik davranışçı kuram ve sosyal bilişsel kuramdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kişilik nedir, nasıl oluşur, etki eden faktörleri bilebilir 2) Farklı kişilik kuramlarının kişiliği nasıl açıkladığını bilebilir 3) Kişilik kuramlarının kişiliğin normal gelişimini ve psikopatolojiyi nasıl açıkladığını bilebilir 4) Kişiliğin doğasını ve kökenlerini kuramlara dayanarak açıklayabilir 5) Kişilik kuramlarını bilimsel olarak anlayabilir, yorumlayabilir, karşılaştırabilir, eleştirebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kişilik ve temel kavramlar | |
2) | Psikanalitik kuram | |
3) | Psikanalitik kuram (devam) | |
4) | Analitik psikoloji | |
5) | Bireysel psikoloji | |
6) | Kişilerarası ilişkiler kuramı | |
7) | Psikanalitik sosyal kuram | |
8) | İnsancıl psikanalitik kuram | |
9) | Ego kuramı | |
10) | Nesne ilişkileri kuramı | |
11) | Bağlanma kuramı | |
12) | Klasik ve radikal davranışçı kuramlar | |
13) | Psikanalitik davranışçı kuram | |
14) | Sosyal bilişsel kuram |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Geçmişten günümüze KİŞİLİK KURAMLARI, Ed. Burhan Çapri, 1. Basım, 2020. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Konu ile ilgili alanyazından makaleler, sunum içerikleri |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 90 |