PSI401 Görüşme Teknikleri-IKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI401
Course Name: Görüşme Teknikleri-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BETÜL GÜLCAN ÇAKMAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin bireysel psikolojik danışma süreçlerini temel psikolojik danışma ilke ve teknikleri bağlamında.yürütebilmesi için gereken becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders bireysel psikolojik danışmaya yönelik temel kavramların ve becerilerinin örnek uygulama örnekleri yoluyla öğretilmesini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikolojik danışmaya ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir
2) Psikolojik danışma sürecini başlatma ve amaç oluşturma becerisi kazanır
3) Danışanın sorununa uygun psikolojik danışma strateji ve müdahalelerini belirler

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Ders İzlencesinin Açıklanması, PD ilke ve koşullara giriş
2) 1. Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
3) 1. Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
4) 1. Terapötik Beceriler ve Koşullar
5) 1. Terapötik Beceriler ve Koşullar
6) 1. Danışanla İlk İlişkinin Kurulması ve İletişim
7) 1. Danışanla İlk İlişkinin Kurulması ve İletişim
8) 1. Danışan Sorunlarını Değerlendirme
9) 1. Danışan Sorunlarını Değerlendirme
10) 1. Psikolojik Danışmada Amaç oluşturma
11) 1. Psikolojik Danışmada Amaç oluşturma
12) 1. Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme
13) 1. Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme
14) 1. Kurgusal Görüşme Rol Oyunu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Harold Hackney ve Sherry Cormier (2010). Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri: Psikolojik Yardım El Kitabı, Çev.: Tuncay Ergene, Seher Aydemir Sevim. Mentis Yayınları.
2. Gerard Egan (2014). Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık.
3. Nilüfer Voltan-Acar (2015). Yeniden Terapötik İletişim. İstanbul: Nobel Akademi
4. Harold Hackney, Sherry Cormier (2014). Psikolojik Danışma – Stratejiler ve Müdahaleler. Ankara: PEGEM Akademi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 2 20 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 1 20 20
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 186