SBF104 BiyokimyaKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF104
Course Name: Biyokimya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: AYŞEGÜL HANİKOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Hanikoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: dersin amacı vücudumuzda bulunan temel biyomolekülleri tanımlamak ve özellikleri ile ilgili detaylı bilgiye sahip olunmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders biyokimyaya giriş ̧ su, asit baz ve tampon
çözeltiler, aminoasitler, proteinlerin yapı ve fonksiyonları, enzimler, karbonhidratların yapı ve
fonksiyonları, lipidlerin yapı ve fonksiyonları,vitaminler konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) vücudumuzda bulunan temel biyomoleküller hakkında genel bir fikir sahibi olmak
2) Karbonhidratların yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek
3) Lipitlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek
5) proteinlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek
6) enzimlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
7) vitaminlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyokimyaya giriş
2) karbonhidratlar
3) lipitlerin yapısı
4) aminoasit ve proteinlerin yapı-fonksiyınları
5) vitaminlerin yapı ve fonksiyonları
6) enzimlerin yapı ve fonksiyonları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı
Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı
harper 31.baskı biyokimya kitabı
Diğer Kaynaklar: Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı
Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı
harper 31.baskı biyokimya kitabı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 3
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 3
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 3
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 3
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 3
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 3
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 3
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 22