Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF104 | ||||
Course Name: | Biyokimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | AYŞEGÜL HANİKOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Hanikoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | dersin amacı vücudumuzda bulunan temel biyomolekülleri tanımlamak ve özellikleri ile ilgili detaylı bilgiye sahip olunmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders biyokimyaya giriş ̧ su, asit baz ve tampon çözeltiler, aminoasitler, proteinlerin yapı ve fonksiyonları, enzimler, karbonhidratların yapı ve fonksiyonları, lipidlerin yapı ve fonksiyonları,vitaminler konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) vücudumuzda bulunan temel biyomoleküller hakkında genel bir fikir sahibi olmak 2) Karbonhidratların yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek 3) Lipitlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek 5) proteinlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek 6) enzimlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak 7) vitaminlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyokimyaya giriş | |
2) | karbonhidratlar | |
3) | lipitlerin yapısı | |
4) | aminoasit ve proteinlerin yapı-fonksiyınları | |
5) | vitaminlerin yapı ve fonksiyonları | |
6) | enzimlerin yapı ve fonksiyonları |
Ders Notları / Kitaplar: | Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı harper 31.baskı biyokimya kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı harper 31.baskı biyokimya kitabı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 3 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 3 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 3 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 3 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 3 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 3 |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 10 | 2 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 22 |