SMY107 İş Sağlığı ve GüvenliğiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Tıbbi Laboratuvar TeknikleriÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SMY107
Course Name: İş Sağlığı ve Güvenliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YAVUZ ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Yavuz Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin hem günlük hayatta hem de iş hayatında karşılaşabilecekleri riskleri tanıyabilmesi, önlem alabilmesi ve böylelikle iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi
Dersin İçeriği: İş güvenliğinin tanımı, önemi ve amacı, iş güvenliğinin temel prensipleri, iktisadi yönü, meslek hastalıkları, iş hijyeni, çalışma ortamı, ergonomi, risk etmenleri, kişisel koruyucu donanımlar, sağlık işlerinde İSG, yasal düzenlemeler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramı anlamak ve uygulamasını öğrenmek
2) 2. İş güvenliğinin yönetsel süreçlerdeki etkinliğini ve verimliliğini inceleme yeteneği kazanmak
3) 3. Derste edinilen kavramları günlük hayata uyarlayabilme becerisi kazanmak
4) 4. Derste edinilen kavramları mesleklerinde uygulayabilme yeteneği kazanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İSG Tanımı, Tarihi Gelişimi, Önem ve Amacı Ders notları ve diğer kaynaklar
2) İSG Terminolojisi, İSG Yaklaşımı Ders notları ve diğer kaynaklar
3) İSG Temel İlkeleri, İSG İktisadi Yönü (Maddi Kayıplar) Ders notları ve diğer kaynaklar
4) Sağlık Gözetimi, Meslek Hastalıkları, İş Hijyeni Ders notları ve diğer kaynaklar
5) Ergonomi Ders notları ve diğer kaynaklar
6) Ofis Ergonomisi, Kişisel Koruyucu Donanımlar (KKD) Ders notları ve diğer kaynaklar
7) Çalışma Ortamında İSG, Yangın, Acil Durum Planları, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Ders notları ve diğer kaynaklar
8) 1. ARA SINAV HAFTASI
9) Sağlık Hizmetlerinde İSG Ders notları ve diğer kaynaklar
10) Risk Analizi ve Değerlendirmesi Ders notları ve diğer kaynaklar
11) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
12) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
13) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
14) Örnek İSG Uygulamalar Ders notları ve diğer kaynaklar
15) FİNAL HAFTASI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları (Lecture notes)
Diğer Kaynaklar: Safety and Health at Work. Elsevier journal
Ericson, P. 1996. Practical Guide to Occupational Health and Safety. Elsevier
Occupational Health and Safety - A Multi-Regional Perspective, Manikam Pillay, Michael Tuck, IntechOpen, 2018.
Occupational Health and Safety, Sharon Clarke, Ronald J. Burke, Farnham, England : Routledge, 2011

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) To be able to maintain and use basic information and communication technologies by using tools and equipment related to the field.
2) To be able to define and analyze the problems in the field, to offer evidence-based solutions and to share them with others 2
3) To be able to determine the needs in line with the requirements for the functioning of the laboratory, to plan activities for development.
4) To be able to comprehend the importance of lifelong learning, to identify and meet learning needs, to constantly renew oneself by following the developments in science and technology
5) To know the concepts of occupational safety, environmental protection, quality and patient safety and to be able to fulfill their requirements. 3
6) Being aware of their legal responsibilities as a health personnel, to be able to independently interpret the basic level studies in the field.
7) To be able to interpret scientific data with a critical approach by using the knowledge gained in the field
8) To be able to act by considering socio-cultural characteristics and universal ethical values.
9) Being able to act in line with these principles by protecting the ethical principles and standards required by their profession. 2
10) Being able to communicate accurately, clearly, honestly and openly with patients, their relatives and colleagues, and to convey their thoughts and information through written and verbal communication.
11) To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques.
12) To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques.
13) To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at A2 General Level.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Ödevler 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 60