TLT204 Moleküler Biyolojik YöntemlerKurumsal BilgilerAkademik Programlar Tıbbi Laboratuvar TeknikleriÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: TLT204
Course Name: Moleküler Biyolojik Yöntemler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA CEYHAN
Dersi Veren(ler): Öğr. gör. F. Kübra ATA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Laboratuvarda kullanılan moleküler biyolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olur, bu yöntemler için temel beceriler geliştirir.
Dersin İçeriği: DNA-RNA yapısı, DNA-RNA izolasyonu ve analizi, PCR analizi, agaroz jel elektroforezi, Southern blot analizi, Northern blot analizi, Western blot analizi, DNA’nın enzimatik manipülasyonları, restriksiyon enzimleri, RFLP analizi, DNA klonlaması, DNA dizileme yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Moleküler biyolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
2) Çeşitli vücut sıvı ve dokularından nükleik asitleri (DNA-RNA) izole etmeyi ve bu molekülleri analizlerde kullanmayı öğrenir.
3) Moleküler biyolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve bu yöntemleri laboratuvarda kullanabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DNA-RNA yapısı Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
2) DNA-RNA izolasyonu ve analizi Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
3) PCR analizi Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
4) Agaroz jel elektroforezi Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
5) Southern blot analizi Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
6) Northern blot analizi Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
7) Western blot analizi Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
8) DNA’nın enzimatik manipülasyonları Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
9) Rekombinant DNA Teknolojileri Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
10) Rekombinant DNA Teknolojileri Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
11) Restriksiyon enzimleri Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
12) RFLP analizi Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
13) DNA klonlaması Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
14) DNA dizileme yöntemleri Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006.
24 Değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) To be able to maintain and use basic information and communication technologies by using tools and equipment related to the field.
2) To be able to define and analyze the problems in the field, to offer evidence-based solutions and to share them with others 1
3) To be able to determine the needs in line with the requirements for the functioning of the laboratory, to plan activities for development. 1
4) To be able to comprehend the importance of lifelong learning, to identify and meet learning needs, to constantly renew oneself by following the developments in science and technology 1
5) To know the concepts of occupational safety, environmental protection, quality and patient safety and to be able to fulfill their requirements. 1
6) Being aware of their legal responsibilities as a health personnel, to be able to independently interpret the basic level studies in the field. 1
7) To be able to interpret scientific data with a critical approach by using the knowledge gained in the field 1
8) To be able to act by considering socio-cultural characteristics and universal ethical values. 3
9) Being able to act in line with these principles by protecting the ethical principles and standards required by their profession. 2
10) Being able to communicate accurately, clearly, honestly and openly with patients, their relatives and colleagues, and to convey their thoughts and information through written and verbal communication. 1
11) To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques. 2
12) To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques. 3
13) To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at A2 General Level.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 6