Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
DNA-RNA yapısı |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
2) |
DNA-RNA izolasyonu ve analizi |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
3) |
PCR analizi |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
4) |
Agaroz jel elektroforezi |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
5) |
Southern blot analizi |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
6) |
Northern blot analizi |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
7) |
Western blot analizi |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
8) |
DNA’nın enzimatik manipülasyonları |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
9) |
Rekombinant DNA Teknolojileri |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
10) |
Rekombinant DNA Teknolojileri |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
11) |
Restriksiyon enzimleri |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
12) |
RFLP analizi |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
13) |
DNA klonlaması |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
14) |
DNA dizileme yöntemleri |
Moleküler Mikrobiyoloji, Tanı prensipleri ve Uygulamalar. Ustaçelebi Ş, Tekeli A (çeviri ed). Ankara: Palme Yayıncılık 2006. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
To be able to maintain and use basic information and communication
technologies by using tools and equipment related to the field. |
|
2) |
To be able to define and analyze the problems in the field, to offer
evidence-based solutions and to share them with others |
1 |
3) |
To be able to determine the needs in line with the requirements for the
functioning of the laboratory, to plan activities for development. |
1 |
4) |
To be able to comprehend the importance of lifelong learning, to identify
and meet learning needs, to constantly renew oneself by following the
developments in science and technology |
1 |
5) |
To know the concepts of occupational safety, environmental protection,
quality and patient safety and to be able to fulfill their requirements. |
1 |
6) |
Being aware of their legal responsibilities as a health personnel, to be able
to independently interpret the basic level studies in the field. |
1 |
7) |
To be able to interpret scientific data with a critical approach by using the
knowledge gained in the field |
1 |
8) |
To be able to act by considering socio-cultural characteristics and
universal ethical values. |
3 |
9) |
Being able to act in line with these principles by protecting the ethical
principles and standards required by their profession. |
2 |
10) |
Being able to communicate accurately, clearly, honestly and openly with
patients, their relatives and colleagues, and to convey their thoughts and
information through written and verbal communication. |
1 |
11) |
To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory
safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques. |
2 |
12) |
To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory
safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques. |
3 |
13) |
To be able to follow the information in the field and communicate with
colleagues by using English at A2 General Level. |
|