TLT206 Patoloji ve SitolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Tıbbi Laboratuvar TeknikleriÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: TLT206
Course Name: Patoloji ve Sitoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA CEYHAN
Dersi Veren(ler): Öğr. gör. F. Kübra ATA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Patoloji Laboratuarına gelen materyallerin takibini öğretmek.
Dersin İçeriği: Sitolojik örnek tipleri, fiksasyon yöntemleri, özel boyama yöntemleri, hücre bloğu, immunofloresans yöntemleri, immünperoksidaz yöntemlerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tıbbi Laboratuvar alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2) Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan alınan biyolojik materyalin saklaması ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
3) Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapar, preparatları hazırlar, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
4) Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular, analiz çözeltilerini hazırlar.
5) Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
6) Kesit almayı ve boyama yöntemlerini öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sitolojiye Giriş ve Hücre Teorisi Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
2) Prokaryotik-Ökaryotik Hücreler, Hücre Zarı Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
3) Sitoplazma ve Organeller Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
4) Sitoplazma ve Organeller Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
5) Sitolojik-Histolojik İnceleme Yöntemleri Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
6) Histolojik Preparat Hazırlama Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
6) Histolojik Preparat Hazırlama Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
6) Histolojik Preparat Hazırlama Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
7) Histolojik Preparat Hazırlama Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
8) Sitopatoloji Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
9) Sitopatolojik Örneklerin Kabulü ve Sitolojik Örnek Hazırlama Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
10) Patoloji Laboratuvarında Güvenlik ve Patoloji Laboratuvarının İşleyişi Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
11) Mikroskop Çeşitleri Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
12) Histokimya Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
13) İmmünohistokimya Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
14) Artefaktlar Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası
14) Artefaktlar Robbins ve Kumar. Temel Patoloji Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Robbins ve Kumar. Temel Patoloji
Türk Patoloji Dernekleri Federasyonu Web Sayfası

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) To be able to maintain and use basic information and communication technologies by using tools and equipment related to the field.
2) To be able to define and analyze the problems in the field, to offer evidence-based solutions and to share them with others
3) To be able to determine the needs in line with the requirements for the functioning of the laboratory, to plan activities for development. 3
4) To be able to comprehend the importance of lifelong learning, to identify and meet learning needs, to constantly renew oneself by following the developments in science and technology 3
5) To know the concepts of occupational safety, environmental protection, quality and patient safety and to be able to fulfill their requirements. 3
6) Being aware of their legal responsibilities as a health personnel, to be able to independently interpret the basic level studies in the field. 3
7) To be able to interpret scientific data with a critical approach by using the knowledge gained in the field
8) To be able to act by considering socio-cultural characteristics and universal ethical values. 3
9) Being able to act in line with these principles by protecting the ethical principles and standards required by their profession. 3
10) Being able to communicate accurately, clearly, honestly and openly with patients, their relatives and colleagues, and to convey their thoughts and information through written and verbal communication. 2
11) To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques. 3
12) To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques.
13) To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at A2 General Level.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 6