Eczacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TRD102 | ||||
Course Name: | Türk Dili II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. FAHRİ TEMİZYÜREK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin ana dilleri Türkçeyi düzgün ve kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı ifadede en etkin bir biçimde kullanmasına yardımcı olmaktır. Dil bilinci kazandırmanın yanı sıra ders, öğrencilere Türk edebiyatı hakkında bilgi vermeyi; edebi türlerden örneklerle öğrencinin metin analizi yapma, yorumlama ve eleştirel düşünme becerisini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | 1. Yazma Kültürü 2. Güzel yazı yazmanın kuralları, 3. Anlatım biçimleri, 4. Düşünceyi geliştirme yolları, 5. Anlatım ilkeleri. 6. Yazı Türleri 7. Makale, 8. Köşe yazısı, 9. Söyleşi, 10. Röportaj, 11. Deneme, 12. Mektup, 13. Gezi yazısı, 14. Günlük, 15. Anı, 16. Biyografi, otobiyografi, 17. Tiyatro 18. Roman: Türk romanın gelişimi, 19. Romancılarımızın edebî kişilikleri, eserleri ve romancılığımızdaki yerleri 20. Roman Analizi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci, kurallarına uygun ve etkin bir biçimde yazma becerisi kazanacaktır. 2) Makale, köşe yazısı, söyleşi, röportaj, deneme, mektup, gezi yazısı, günlük, anı, biyografi, otobiyografi, tiyatro türlerini Türk edebiyatından örneklerle analiz ederek yorumlama ve eleştirel düşünmenin yollarını öğrenecektir. 3) Türk edebiyatında romanın doğuşu ve gelişimi ile ilgili ayrıntılı bilgi edinerek, yazarları ve eserlerini tanıyarak edebiyat konusunda duyarlılığını arttıracak, 4) Genel kültür sahibi olacak ve seçilen romanların analizi aracılığıyla okuma, yorumlama, eleştirmede yetkin hale gelecektir. 5) Seçilen metinler sayesinde Osmanlı’dan günümüze Türkiye’nin kültürel ve sosyo-politik tarihine tanıklık edecek ve edebiyat aracılığıyla toplumsal dönüşüme yol açan çeşitli meseleleri tartışma imkânı bulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazının önemi, güzel yazı yazmanın kuralları, anlatım biçimleri, düşünceyi geliştirme yolları,anlatım ilkeleri | yok |
2) | Makale “Lüzumsuz Adam'da Yalnızlığın Toplumsal Dolayımı”, Fatih Altuğ | yok |
3) | Köşe yazısı Gündemdeki bir konunun farklı gazetelerde ele alınışı. | yok |
4) | Söyleşi, röportaj Edebi ve önemli kişilerinde söyleşi ve röportajlarından örnekler | yok |
5) | Deneme “Geceye Övgü”, Gündüz Vassaf “Acıların Çocuğu”, Nurdan Gürbilek | yok |
6) | Mektup, gezi yazısı, günlük, anı Ziya’ya Mektuplar, Cahit Sıtkı Tarancı, Bir Şehit Mektubu örneği Velosipet ile Bir Cevelan, İbnülcemal Ahmet Tevfik Evliya Çelebi’nin Seyahatname’sinden örnekler Günlük, Oğuz Atay | yok |
7) | Biyografi, otobiyoğrafi “Toprak Olmak, Dil Olmak”,Oğuz Demiralp Türk Casusu İngiliz Kemal Milli Mücadelede, Recai Sanay, Ben Buradayım: Oğuz Atay’ın Biyografik ve Kurmaca Dünyası, Yıldız Ecevit, | yok |
8) | Tiyatro Behçet Necatigil’den Bir Radyo Tiyatrosu Türk tiyatrosundan örnekler | yok |
9) | Şemsettin Sami Namık Kemal Ahmet Mithat Efendi Samipaşazade Sezai Fatma Aliye Roman: Kürk Mantolu Madonna by Sabahattin Ali | yok |
10) | Nabizade Nazım Recaizade Ekrem Halit Ziya Uşaklıgil Mehmet Rauf Hüseyin Rahmi Gürpınar Reading: Kürk Mantolu Madonna by Sabahattin Ali | yok |
11) | Halide Edip Adıvar Yakup Kadri Karaosmanoğlu Reşat Nuri Güntekin Peyami Safa Nahit Sırrı Örik Analiz Romanı: Kürk Mantolu Madonna, Ssbahattin Ali | yok |
12) | Ahmet Hamdi Tanpınar Sabahattin Ali Kemal Tahir Orhan Kemal Tarık Buğra Mahmut Makal Yusuf Atılgan Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar | yok |
13) | Oğuz Atay Adalet Ağaoğlu Sevgi Soysal Yaşar Kemal Bilge Karasu Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar | yok |
13) | Oğuz Atay Adalet Ağaoğlu Sevgi Soysal Yaşar Kemal Bilge Karasu Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar | yok |
14) | Orhan Pamuk İhsan Oktay Anar Latife Tekin Elif Şafak Hasan Ali Toptaş Murat Uyurkulak Analiz Romanı: Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | none |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilir, değerlendirir ve uygular. | |
2) | İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarır. | |
3) | İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri, stabilitesi geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. | |
4) | İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanır, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | |
5) | İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanıma sahiptir, akılcı ve güvenli ilaç kullanımı konusunda, danışmanlık yapar, farmakovijilans uygulamalarını destekler. | |
6) | Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir. | |
7) | İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisi ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibidir. | |
8) | Farmasötik ve kozmetik ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgiye ve uygulama becerilerine sahiptir. | |
9) | Hastanede eczacılık hizmetleri kapsamında yer alan tüm konuları planlar ve uygular. | |
10) | İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent ve farmakoekonomi konuları hakkında bilgi sahibidir. | |
11) | Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanımlıdır, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
12) | Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır. | |
13) | Farmasötik, biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | |
14) | Eczacılık alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | |
15) | İletişimsel, yönetsel ve sosyal beceriler açısından meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışacak gerekli yeterliliklere sahiptir. | |
16) | Tıbbi bitkiler, bitkisel destek ürünleri ve gıda takviyeleri hakkında danışmanlık yapar. | |
17) | Farmasötik bakım uygulamalarını bilir, ilaç etkileşimlerini anlayıp değerlendirir. | |
18) | İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri bilir. |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 63 |