Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TRD111 | ||||
Course Name: | Türk Dili I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAHRİ TEMİZYÜREK | ||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FAHRİ TEMİZYÜREK |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkçenin yapısı ve temel dilbilgisi özelliklerinin kavramak, edebi türler hakkında ve örnekleri hakkında bilgilendirme sağlamak, Türkçe'nin düzgün kullanılması noktasında bilgiler vermek ve lisan-kültür kavramları üzerinde durmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, dil ve dilin özellikleri, dil-kültür ilişkisi, dil aileleri ve grupları, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihî dönemleri ve gelişmesi, cümle ve cümlenin ögeleri, yazım kuralları ve uygulaması, noktalama işaretleri ve kullanımı konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türk dilinin tarihi gelişimini kavrayabilme 2) Yapı ve köken bakımından Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini tespit edebilme 3) Türkçenin ses özelliklerini ve ses olaylarını inceleyebilme 4) Türkçenin kelime yapısını kavrayabilme 5) Kelime türlerinin özelliklerini belirleyebilme 6) Doğru ve anlaşılır cümle kurabilme 7) Yazım ve noktalama ile ilgili yanlışlıkları tespit edebilme 8) Yazım ve noktalamadan kaynaklanan sorunları belirleyebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dil ve Dilin Özellikleri | |
2) | Dil-Düşünce İlişkisi | |
3) | Dilin Gücü | |
4) | Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili-Uluslararası Dili | |
5) | Dil-Kültür İlişkisi | |
6) | Medeniyet | |
7) | Dilekçe Yazımı | |
8) | Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri | |
9) | Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi | |
10) | Dil Bilgisi ve Bölümleri | |
11) | Cümle ve Cümlenin Öğeleri | |
12) | Yazım Kuralları ve Uygulaması | |
13) | Noktalama İşaretleri | |
14) | Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri |
Ders Notları / Kitaplar: | - ERGİN, Muharrem (2003), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Yay. - KORKMAZ, Zeynep, Hamza Zülfikar vd. (2003), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: Yargı Yay. - YENİÇERİ, Hüseyin vd. (2011), Dil ve Anlatım, Ankara: Gazi Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | - ERGİN, Muharrem (2003), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Yay. - KORKMAZ, Zeynep, Hamza Zülfikar vd. (2003), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: Yargı Yay. - YENİÇERİ, Hüseyin vd. (2011), Dil ve Anlatım, Ankara: Gazi Kitabevi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 | ||||
Ödevler | 5 | 3 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 59 |