Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Matematiksel Modellemenin Tanımı |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
1) |
Matematiksel Modellemenin Tanımı |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
1) |
Matematiksel Modellemenin Tanımı |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
2) |
Doğrusal ve doğrusal olmayan denklemler |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
3) |
Denklemlerin Köklerinin Hesaplanmasına Ait Teknikler |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
4) |
Serbestlik Derecesi Analizi |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
5) |
Nümerik İntegrasyon |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
5) |
Nümerik İntegrasyon |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
6) |
Matematiksel Modellemenin Prensipleri ve Modellerin Çözümü |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
7) |
Adi ve Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Çözümleri |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
8) |
ARA SINAV |
YOK |
9) |
Yatışkın ve Dinamik Sistemlerin Modellenmesi |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
10) |
Kütle ve Enerji Denklikleri, Bileşen Denklikleri, Evaporatörler |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
11) |
Reaktörlerin Modellenmesi |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
12) |
Mikroskopik Denklemler |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
13) |
Gaz-Sıvı Sistemleri |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
14) |
Karşıt Akışlı Çok Kademeli Sistemler |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
15) |
Final Sınavı |
yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Process Modelling, Simulation and Control for Chemical Engineers, Luyben, L.M., 2nd ed., McGraw-Hill, 1990. 2. Modelling and Simulation in Chemical Engineering, Franks, G.E.R., Wiley, 1972. 3. Ders Notları, Belma Ozbek |
Diğer Kaynaklar: |
1. Process Modelling, Simulation and Control for Chemical Engineers, Luyben, L.M., 2nd ed., McGraw-Hill, 1990. 2. Modelling and Simulation in Chemical Engineering, Franks, G.E.R., Wiley, 1972. 3. Ders Notları, Belma Ozbek |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
3 |
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
3 |
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |