KMM308 Kimya Mühendisliğinde Matematiksel ModellemeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KMM308
Course Name: Kimya Mühendisliğinde Matematiksel Modelleme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. RABİA NUR BOZKURT
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. Mehmet Ali GÜRKAYNAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Öğrencilere, matematiksel modellemede kullanılan nümerik metodlara ait bilgi ve beceri kazandırmak 2. Öğrencilere, bilgisayar paket programları kullanarak hesaplama yapmalarına ait bilgi ve beceri kazandırmak 3. Öğrencilere; kütle, enerji ve bileşen denkliklerinin kurulmasına ait bilgi ve beceri kazandırmak 4. Öğrencilere; kimya mühendisliği ile ilgili proseslerin matematiksel modellenmesine ait bilgi ve beceri kazandırmak 5. Öğrencilere ödevler vererek çalışmaya teşvik etmek
Dersin İçeriği: Kimya Mühendisliği Proseslerine Ait Verilerin Değerlendirilmesi / Doğrusal Olmayan Fonksiyonları Doğrusal Halde Çizmek / Proseslerin Matematiksel Formulasyonu / Çok değişkenli Sistemler / Yatışkın ve Dinamik Sistemlerin Modellenmesi / Model Denklemlerinin Geliştirilmesi ve Çözüm Yöntemleri / Adi ve Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Çözümleri Denklemlerin Bilgisayar Paket Programları kullanarak ile Çözülmesi / Kompleks Sistemlerin Modellenmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kimya mühendisliği ile ilgili proseslere ait matematiksel modeller kurabilme.
2) Kimya mühendisliği ile ilgili proseslere ait problemleri nümerik metodlar kullanarak çözebilme.
3) Adi ve kısmi diferansiyel denklemlerin çözümünü yapabilme.
4) Bilgisayar destekli programlar kullanarak kimya mühendisliği ile ilgili proseslere ait matematiksel modeller kurabilme.
5) Bireysel çalışma ile farklı yöntemler kullanarak kimya mühendisliği ile ilgili proseslere ait problemleri çözebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Matematiksel Modellemenin Tanımı Ders Notları, Diğer Kaynaklar
1) Matematiksel Modellemenin Tanımı Ders Notları, Diğer Kaynaklar
1) Matematiksel Modellemenin Tanımı Ders Notları, Diğer Kaynaklar
2) Doğrusal ve doğrusal olmayan denklemler Ders Notları, Diğer Kaynaklar
3) Denklemlerin Köklerinin Hesaplanmasına Ait Teknikler Ders Notları, Diğer Kaynaklar
4) Serbestlik Derecesi Analizi Ders Notları, Diğer Kaynaklar
5) Nümerik İntegrasyon Ders Notları, Diğer Kaynaklar
5) Nümerik İntegrasyon Ders Notları, Diğer Kaynaklar
6) Matematiksel Modellemenin Prensipleri ve Modellerin Çözümü Ders Notları, Diğer Kaynaklar
7) Adi ve Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Çözümleri Ders Notları, Diğer Kaynaklar
8) ARA SINAV YOK
9) Yatışkın ve Dinamik Sistemlerin Modellenmesi Ders Notları, Diğer Kaynaklar
10) Kütle ve Enerji Denklikleri, Bileşen Denklikleri, Evaporatörler Ders Notları, Diğer Kaynaklar
11) Reaktörlerin Modellenmesi Ders Notları, Diğer Kaynaklar
12) Mikroskopik Denklemler Ders Notları, Diğer Kaynaklar
13) Gaz-Sıvı Sistemleri Ders Notları, Diğer Kaynaklar
14) Karşıt Akışlı Çok Kademeli Sistemler Ders Notları, Diğer Kaynaklar
15) Final Sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Process Modelling, Simulation and Control for Chemical Engineers, Luyben, L.M., 2nd ed., McGraw-Hill, 1990. 2. Modelling and Simulation in Chemical Engineering, Franks, G.E.R., Wiley, 1972. 3. Ders Notları, Belma Ozbek
Diğer Kaynaklar: 1. Process Modelling, Simulation and Control for Chemical Engineers, Luyben, L.M., 2nd ed., McGraw-Hill, 1990. 2. Modelling and Simulation in Chemical Engineering, Franks, G.E.R., Wiley, 1972. 3. Ders Notları, Belma Ozbek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 3
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 5 20 100
Ara Sınavlar 1 15 15
Juri 1 25 25
Toplam İş Yükü 140