Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, ders kaynaklarının anlatılması |
Gerekli değil |
2) |
Kariyer, kariyer yönetimi, yetenek, yetkinlik kavramlarının açıklanması |
Hazırlanan Sunum Dosyası |
3) |
Öğrencilere eğitimlerine katkı sağlayacak değişim programları hakkında bilgi verilmesi
|
Değişim programlarını içeren sunum dosyası |
4) |
Kişisel iletişimin önemi, resmi yazışma kültürü, sosyal platformların kullanımı
|
Örnek Yazışmalar |
5) |
Sektörün beklentisi, yeni mezun öğrenciler için kariyer fırsatları oluşturabilecek sunum yapılması
|
Sektörel bilgi sunum dosyası |
6) |
Kariyer yolculuğu anlamı, kendini tanıma ve eksik yönlerini belirleyerek tamamlama
|
Gerekli değil |
7) |
Özel ve Kamu kuruluşlarının öğrencilerin kariyer planları üzerindeki etkileri
|
Sektörel Bilgiler |
8) |
Etkili konuşma ve etkili sunum teknikleri hakkında bilgiler verilmesi
|
Etkili konuşma sunumu |
9) |
Özgeçmiş (CV) ve özgelecek hazırlama, kapak yazısı hazırlama workshop
|
Etkili Özgeçmiş Hazırlama |
10) |
Ara sınav ve değerlendirmesi
|
Gerekli değil |
11) |
Mülakat teknikleri ve sınıfta örnek mülakat yapılması
|
Mülakat Teknikleri Sunum |
12) |
Akademik kariyer yapmak isteyen öğrenciler için burslar ve sınavlar hakkında bilgi verilmesi
|
Akademik kariyer ve programlar hakkında sunum |
13) |
Girişimcilik konusunda alanında örnek kişilerin tecrubeleri hakkında bilgi aktarımı
|
Girişimcilik sunum |
14) |
Final ve dönem projesi
|
Gerekli değil |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. |
|
2) |
Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler. |
|
3) |
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. |
|
4) |
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar. |
|
5) |
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır. |
|
6) |
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. |
|
7) |
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. |
|
8) |
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. |
|
9) |
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
|