KRY102 Kariyer PlanlamaKurumsal BilgilerAkademik Programlar ErgoterapiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ergoterapi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KRY102
Course Name: Kariyer Planlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP KARSLIOĞLU ARISOY
Dersi Veren(ler): ZEYNEP KARSLIOĞLU ARISOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derin amacı öğrencinin tüm yaşamı boyunca edinmesi gereken bilgi ve becerileri kariyerinin başında alması, çalışma hayatında bunları tatbik edebilme becerisine sahip olmasıdır.
Dersin İçeriği: Dersin konuları kariyer kavramı, kariyer gelişimi, kariyer planlamasının prensipleri, kariyer yönetimi ile ilgili kazanılan nosyonlar yardımıyla iş hayatında ilgili sorunları daha iyi kavrayabilme, çözüm geliştirebilme becerisi, özgeçmiş çeşitlerini keşfedebilme ve özgeçmiş hazırlayabilme, görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları, iş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar,
karakter özelliklerinin meslek seçimine etkileri, kariyer planı geliştirebilme ve yaşam boyu kariyer planlaması yapabilmedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler dersin sonunda çalışma hayatında karşılaşacakları sorun ve konuları dersin sonunda öğrenmiş olmaktadırlar.
2) Çalışma hayatına atılmadan gereken kazanımları öğrenir, karşılaşacakları konu ve sorunları öğrenmektedirler.
3) Öğrenciler kendi branşlarında geleceğe dönük alınması gereken yetkinlikleri kazanmış olacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, ders kaynaklarının anlatılması Gerekli değil
2) Kariyer, kariyer yönetimi, yetenek, yetkinlik kavramlarının açıklanması Hazırlanan Sunum Dosyası
3) Öğrencilere eğitimlerine katkı sağlayacak değişim programları hakkında bilgi verilmesi Değişim programlarını içeren sunum dosyası
4) Kişisel iletişimin önemi, resmi yazışma kültürü, sosyal platformların kullanımı Örnek Yazışmalar
5) Sektörün beklentisi, yeni mezun öğrenciler için kariyer fırsatları oluşturabilecek sunum yapılması Sektörel bilgi sunum dosyası
6) Kariyer yolculuğu anlamı, kendini tanıma ve eksik yönlerini belirleyerek tamamlama Gerekli değil
7) Özel ve Kamu kuruluşlarının öğrencilerin kariyer planları üzerindeki etkileri Sektörel Bilgiler
8) Etkili konuşma ve etkili sunum teknikleri hakkında bilgiler verilmesi Etkili konuşma sunumu
9) Özgeçmiş (CV) ve özgelecek hazırlama, kapak yazısı hazırlama workshop Etkili Özgeçmiş Hazırlama
10) Ara sınav ve değerlendirmesi Gerekli değil
11) Mülakat teknikleri ve sınıfta örnek mülakat yapılması Mülakat Teknikleri Sunum
12) Akademik kariyer yapmak isteyen öğrenciler için burslar ve sınavlar hakkında bilgi verilmesi Akademik kariyer ve programlar hakkında sunum
13) Girişimcilik konusunda alanında örnek kişilerin tecrubeleri hakkında bilgi aktarımı Girişimcilik sunum
14) Final ve dönem projesi Gerekli değil

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders boyunca her öğrencinin belirlenen bir konuda sunum hazırlaması ve sunması, örnek bir mülakata katılması sağlanmaktadır. Ayrıca kendi özgeçmişlerini hazırlamaları istenmektedir.
Diğer Kaynaklar: KİTAP : KARİYER PLANLAMASI VE YÖNETİMİ: Meslek Adayları İçin Yol Rehberi
KİTAP : ETKİLİ ÖZGEÇMİŞ HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
WEB : LİNKEDIN

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
2) Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler.
3) Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
4) Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
5) Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
6) Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
7) Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar.
8) Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
9) Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 0
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 14
Ara Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 17