KRY102 Kariyer PlanlamaKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KRY102
Course Name: Kariyer Planlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP KARSLIOĞLU ARISOY
Dersi Veren(ler): ZEYNEP KARSLIOĞLU ARISOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derin amacı öğrencinin tüm yaşamı boyunca edinmesi gereken bilgi ve becerileri kariyerinin başında alması, çalışma hayatında bunları tatbik edebilme becerisine sahip olmasıdır.
Dersin İçeriği: Dersin konuları kariyer kavramı, kariyer gelişimi, kariyer planlamasının prensipleri, kariyer yönetimi ile ilgili kazanılan nosyonlar yardımıyla iş hayatında ilgili sorunları daha iyi kavrayabilme, çözüm geliştirebilme becerisi, özgeçmiş çeşitlerini keşfedebilme ve özgeçmiş hazırlayabilme, görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları, iş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar,
karakter özelliklerinin meslek seçimine etkileri, kariyer planı geliştirebilme ve yaşam boyu kariyer planlaması yapabilmedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler dersin sonunda çalışma hayatında karşılaşacakları sorun ve konuları dersin sonunda öğrenmiş olmaktadırlar.
2) Çalışma hayatına atılmadan gereken kazanımları öğrenir, karşılaşacakları konu ve sorunları öğrenmektedirler.
3) Öğrenciler kendi branşlarında geleceğe dönük alınması gereken yetkinlikleri kazanmış olacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, ders kaynaklarının anlatılması Gerekli değil
2) Kariyer, kariyer yönetimi, yetenek, yetkinlik kavramlarının açıklanması Hazırlanan Sunum Dosyası
3) Öğrencilere eğitimlerine katkı sağlayacak değişim programları hakkında bilgi verilmesi Değişim programlarını içeren sunum dosyası
4) Kişisel iletişimin önemi, resmi yazışma kültürü, sosyal platformların kullanımı Örnek Yazışmalar
5) Sektörün beklentisi, yeni mezun öğrenciler için kariyer fırsatları oluşturabilecek sunum yapılması Sektörel bilgi sunum dosyası
6) Kariyer yolculuğu anlamı, kendini tanıma ve eksik yönlerini belirleyerek tamamlama Gerekli değil
7) Özel ve Kamu kuruluşlarının öğrencilerin kariyer planları üzerindeki etkileri Sektörel Bilgiler
8) Etkili konuşma ve etkili sunum teknikleri hakkında bilgiler verilmesi Etkili konuşma sunumu
9) Özgeçmiş (CV) ve özgelecek hazırlama, kapak yazısı hazırlama workshop Etkili Özgeçmiş Hazırlama
10) Ara sınav ve değerlendirmesi Gerekli değil
11) Mülakat teknikleri ve sınıfta örnek mülakat yapılması Mülakat Teknikleri Sunum
12) Akademik kariyer yapmak isteyen öğrenciler için burslar ve sınavlar hakkında bilgi verilmesi Akademik kariyer ve programlar hakkında sunum
13) Girişimcilik konusunda alanında örnek kişilerin tecrubeleri hakkında bilgi aktarımı Girişimcilik sunum
14) Final ve dönem projesi Gerekli değil

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders boyunca her öğrencinin belirlenen bir konuda sunum hazırlaması ve sunması, örnek bir mülakata katılması sağlanmaktadır. Ayrıca kendi özgeçmişlerini hazırlamaları istenmektedir.
Diğer Kaynaklar: KİTAP : KARİYER PLANLAMASI VE YÖNETİMİ: Meslek Adayları İçin Yol Rehberi
KİTAP : ETKİLİ ÖZGEÇMİŞ HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
WEB : LİNKEDIN

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 1
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 2
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 1
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 1
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 2
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 2
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 2
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 2
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 2
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 0
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 14
Ara Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 17