Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, ders kaynaklarının anlatılması |
Gerekli değil |
2) |
Kariyer, kariyer yönetimi, yetenek, yetkinlik kavramlarının açıklanması |
Hazırlanan Sunum Dosyası |
3) |
Öğrencilere eğitimlerine katkı sağlayacak değişim programları hakkında bilgi verilmesi
|
Değişim programlarını içeren sunum dosyası |
4) |
Kişisel iletişimin önemi, resmi yazışma kültürü, sosyal platformların kullanımı
|
Örnek Yazışmalar |
5) |
Sektörün beklentisi, yeni mezun öğrenciler için kariyer fırsatları oluşturabilecek sunum yapılması
|
Sektörel bilgi sunum dosyası |
6) |
Kariyer yolculuğu anlamı, kendini tanıma ve eksik yönlerini belirleyerek tamamlama
|
Gerekli değil |
7) |
Özel ve Kamu kuruluşlarının öğrencilerin kariyer planları üzerindeki etkileri
|
Sektörel Bilgiler |
8) |
Etkili konuşma ve etkili sunum teknikleri hakkında bilgiler verilmesi
|
Etkili konuşma sunumu |
9) |
Özgeçmiş (CV) ve özgelecek hazırlama, kapak yazısı hazırlama workshop
|
Etkili Özgeçmiş Hazırlama |
10) |
Ara sınav ve değerlendirmesi
|
Gerekli değil |
11) |
Mülakat teknikleri ve sınıfta örnek mülakat yapılması
|
Mülakat Teknikleri Sunum |
12) |
Akademik kariyer yapmak isteyen öğrenciler için burslar ve sınavlar hakkında bilgi verilmesi
|
Akademik kariyer ve programlar hakkında sunum |
13) |
Girişimcilik konusunda alanında örnek kişilerin tecrubeleri hakkında bilgi aktarımı
|
Girişimcilik sunum |
14) |
Final ve dönem projesi
|
Gerekli değil |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. |
1 |
2) |
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. |
2 |
3) |
Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. |
1 |
4) |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. |
1 |
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
2 |
6) |
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. |
2 |
7) |
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. |
2 |
8) |
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme |
2 |
9) |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. |
2 |
10) |
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. |
2 |