PHA318 Internship IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Eczacılık (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PHA318
Course Name: Internship I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SAMET ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Samet Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin eczacılık mesleğine yönelik uygulamalı deneyim kazanmalarını sağlamak, teorik bilgilerini pratikte kullanabilme yeteneği geliştirmek, eczane ortamında çalışarak mesleki becerilerini artırmak
Dersin İçeriği: Eczane İşletimi ve İlaç Yönetimi (Eczane düzeni ve temel terimlerin öğrenilmesi, Eksik ilaçların saptanması ve temini, Son kullanma tarihi takibi ve İTS sistemi)
Reçete ve İlaç Temini Süreçleri (Reçete okuma ve karşılanması, Acil ilaç temini süreçleri, Farklı reçete tipleri ve kayıt sistemleri)
Bilgisayar ve İletişim Sistemlerinin Kullanımı (Rx Media Pharma ve geri ödeme kurumlarının sistemleri, Eczane iletişim programları (stok kontrol vb.))
Hasta İletişimi ve Majistral Reçete Hazırlama (Hasta iletişimi ve kullanım talimatlarının aktarılması, Basit majistral reçetelerin hazırlanması ve sunumu)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczanede ortamını gözlemler ve eczane düzeni hakkında bilgi sahibi olur.
2) Eczanedeki bilgisayar programlarını tanır ve kullanımlarını öğrenir.
3) Hastaları karşılama, iletişim ve hizmet ile ilgili temel davranışları izler, öğrenir ve uygular.
4) Reçetelerin değerlendirilmesini gözlemler, ilaçların hazırlanmasına yardımcı olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eczane İşletimi ve İlaç Yönetimi (Eczane düzeni ve temel terimlerin öğrenilmesi, Eksik ilaçların saptanması ve temini, Son kullanma tarihi takibi ve İTS sistemi) Rx Media
2) Reçete ve İlaç Temini Süreçleri (Reçete okuma ve karşılanması, Acil ilaç temini süreçleri, Farklı reçete tipleri ve kayıt sistemleri) Rx Media
3) Bilgisayar ve İletişim Sistemlerinin Kullanımı (Rx Media Pharma ve geri ödeme kurumlarının sistemleri, Eczane iletişim programları (stok kontrol vb.)) Rx Media
4) Hasta İletişimi ve Majistral Reçete Hazırlama (Hasta iletişimi ve kullanım talimatlarının aktarılması, Basit majistral reçetelerin hazırlanması ve sunumu) Rx Media

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Serbest eczane eczacısı
Micromedex, Rx media,
Eczane Programları (İLON, BYTE, Eczanem vs.)
Diğer Kaynaklar: Community pharmacist
Micromedex, Rx media,
Pharmacy Software (İLON, BYTE, Eczanem, etc.)

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100